Hirdetés

Hogyan szerezze meg az első ezer email feliratkozóját?

|

Ha a rendelkezésére áll ezer olyan email cím, aminek a tulajdonosai már bizonyították, hogy érdeklődnek a terméke, illetve az iparága iránt, értékesítési emaileket, vagy hírleveleket tud küldeni.

Hirdetés

Értékesítési emailek esetében a vevőket tájékoztathatja a legújabb termékekről, akciókról. A hírlevelek tartalmazhatnak olyan, az olvasók számára hasznos információt, ami miatt a feliratkozók profinak fogják tartani a cégét, és nagyobb bizalommal fordulnak Önhöz.

Ha valaki érdeklődik annyira, hogy feliratkozzon, sokkal könnyebb lesz értékesíteni számára, ezért a cégek többségének a mai napig az email marketingből érkezik a legtöbb bevétel. De hogyan tudatosítsa az emberekben, hogy feliratkozhatnak, és mivel ösztönözheti őket arra, hogy meg is adják az email címüket?

Csábítónak tűnhet a „könnyebb” utat választani, és címzett listát vásárolni. Azonban olyan email címek vásárlása, amelyek tulajdonosai nem egyeztek bele, hogy emaileket kapjanak a cégétől, nemcsak illegális lehet, de mindenképp etikátlan, és üzletileg is elhibázott lépés. A címzettek lehet, hogy valóban a célközönsége körébe tartoznak, de erre nincs semmiféle garancia. Ezen kívül könnyű elképzelni, hogy sokkal inkább ellenérzéseket okozna bennük egy email, amit egy általuk ismeretlen emailcímről, a beleegyezésük nélkül kaptak. Igazi eredményekre olyan címzett listákkal lehet jutni, amelyek birtokosai lelkesek a céggel, az ajánlattal kapcsolatban, akik beleegyeztek, és várják a cégétől érkező emaileket.

 

Tippek a feliratkozók számának növeléséhez:

1) Előkészítés

Kik azok, akiknek levelet akar küldeni?
Kis-és középvállalkozások vezetői, 35-45 év közötti anyák, 18-24 év közötti férfiak? Az erre a kérdésre adott válaszok nem csak a hírlevelek tartalmát, hanem a feliratkozók elérésének módját, a feliratkozásra történő ösztönzőt is meghatározzák.

Hol vannak azok, akiknek levelet akar küldeni?
Mit olvasnak? Hol élnek közösségi életet? Hol tudhat meg a lehető legtöbbet a problémáikról, és érdeklődési körükről?
Ha létezik egy olyan online közösségi tér, ahol az elérendő célközönség különböző témákat vitat meg, érdemes az adott fórumot/Facebook csoportot/blogot rendszeresen olvasni. A posztokból és a kommentekből könnyen kiderülhet ugyanis, hogy milyen problémával küzd a célközönsége, mire akar megoldást találni, milyen témák érdeklik a legjobban. Ezekből kiderülhet, hogy mivel tudja ösztönözni őket a feliratkozásra, és milyen tartalmat kell a hírlevelében nyújtania ahhoz, hogy azt rendszeresen olvassák, és értékesnek tartsák.

Hirdetés

2) Az ösztönző

Az online kutatásokból könnyen kiderülhet tehát, hogy milyen témák érdeklik a célközönségét. Ahhoz, hogy feliratkozanak a hírlevélre, olyan tartalmat kell adnia – az e-mail címéért cserébe – ami az egyik konkrét problémájukat oldja meg, olyan kérdést kell megválaszolnia, ami már régóta foglalkoztatja őket.
Ha például péklapátot árul, készíthet egy infografikát a környező országok különböző élelmiszer-jelölési elemeiről. Ha bio arckrémeket, akkor egy ebookot tele természetesen elkészíthető arcpakolás-receptekkel. Ha szoftvert, akkor egy webináriumot, ami egy sokak számára új technológiáról szól.
Ha elkészült az ösztönző, egy, a célközönség számára ellenállhatatlan témáról, tegye azt elérhetővé a weboldalán – de csak úgy, ha előtte a felhasználó megadja az email címét. (Érdemes emailben elküldeni a feliratkozónak vagy a tartalmat magát, vagy az eléréséhez szükséges jelszót.) Figyeljen arra, hogy jelezze a feliratkozóknak, hogy az email cím megadásával engedélyt adnak arra, hogy az Ön cége a továbbiakban is megkereshesse őket hírlevéllel, illetve értékesítési emailekkel.

3)Hogyan juttassa el a letölthető tartalomról szóló hírt a célközönségéhez?
Ha már van egy olyan kiadványa, ami a közönsége egy létező problémáját válaszolja meg, valamilyen fontos kérdésükre ad választ, vagy egybevág az érdeklődésükkel, az erről szóló hírt valahogy el is kell juttatnia a célközönségéhez. Ehhez szüksége lesz egy

  • Célközönséget célzó hirdetésre
  • Megfelelő feliratkozási oldalra
  • Azonnali válaszlevélre. 

A hirdetés
A hirdetést érdemes több csatornán is elindítani.

Facebook. Mivel a közösségi oldalon tud a lehető legegyszerűbben rászűrni azokra, akik érdeklődhetnek a cég által képviselt értékek iránt, vagy a konkurenciát már lájkolták, érdemes Facebookon kampányt indítani, amelyben egy figyelemfelkeltő képpel, röviden szöveggel összefoglalva leírja, milyen kihagyhatatlan publikációhoz juthat a vevő.
A Facebook lehetőséget ad több kép feltöltésére is egy-egy hirdetéshez, amit érdemes kihasználni: akár 20-30 százaléknyi különbséget is jelenthet kattintás számban egy jobb fotó. A szövegezés esetében figyeljen arra, hogy ne legyen teleshop-jellege az üzenetnek. Írja le, amilyen részletesen csak lehet, hogy a kattintás után mihez juthat hozzá. Ha elég jó ösztönzővel rendelkezik, nem lesz szüksége arra, hogy örök fiatalságot, vagy napi négy óra munkával 500 eurónyi bevételt igérjen. Az ilyen hirdetésekre ugyanis az internethez jobban értő közönség nem valószínű, hogy kattintana.
Érdemes megkérni a barátokat, családot, hogy lájkolják, illetve kommenteljenek a hirdetés alá. Minél több lájkot kap egy hirdetés, a Facebook annál érdekeltebb lesz abban, hogy több embernek mutassa, hiszen a lájkok bizonyítják, hogy érdekes a tartalom.

Hirdetés

Email aláírás. A hotmail indulásakor minden hotmailes email cím aláírás-mezőjébe egy üzenetet illesztett be: „Legyen Neked is ingyenes hotmail-ed!”. A cégnek 2 év alatt 12 millió feliratkozót hozott ez a marketing.
Bár 12 millió feliratkozót a legtöbbünk számára csak a saját emailezésünk valószínűleg nem fog hozni, egy jó módja lehet, hogy Ön és kollégái felhívják levelező partnereik figyelmét arra, hogy letölthető egy webinárium/ebook/stb. „50 tanács a hatékonyabb Adwords-kezeléshez letölthető itt”, „30 egészséges recept – letöltés”. Az email-aláírást kiegészíteni ennyivel semmibe sem kerül, de azok, akik az email alapján rákattintanak a linkre, másoknak is mesélhetnek az ajánlatról.

Vendégblogolás. Érdemes a feliratkozó kampányt összekötni olyan eseményekkel, amik a cég számára minél nagyobb publicitással járnak. Például, ha a cég díjat vesz át, interjú jelenik meg a cégvezetővel, vagy csak egy vendégposzt jelenik meg valahol – mind alkalmat adnak rá, hogy a főoldalon is reklámozza a lehetőséget, miszerint feliratkozásért cserébe valamilyen extra információt nyújtanak.

Megfelelő feliratkozási oldal
Ha a potenciális feliratkozó már átkattintott Facebookból, az email-aláírásból, vagy egy vendégposztból, nem mindegy, hogy milyen oldalon találja magát. Amire érdemes figyelni a feliratkozási oldalon:

Csak egy dologról szóljon. Ez az oldal nem annak a helye, hogy megossza a legújabb akciókat vagy céggel kapcsolatos híreket. Egy üzenete kell, hogy legyen az oldalnak: a feliratkozás. Az üzenetnek legyen része, hogy mit kap a feliratkozó az email címért cserébe („Magyarország legjobb tájépítészei adnak tanácsot kertépítéssel kapcsolatban!”), miért jó ez a feliratkozónak („Ismerje meg azokat a lépéseket, amikkel az Ön kertje is a nyugalom szigetévé válhat”), és ismertesse, hogy mivel jár a hírlevél-feliratkozás. Ehhez a legegyszerűbb, ha kipipálható dobozok vannak az email cím doboza alatt, maximum kettő: „Hozzájárulok, hogy az XY Kft tájékoztasson a legújabb termékeiről és akcióiról” – ebben az esetben az email címet a CRM-rendszere egy értékesítési listához is hozzáadja. „Kérem a hírlevelet” – a hírlevélben ezután nem szerepelhet értékesítési anyag, és fontos, hogy a két lista ne keveredjen.

Legyen egyszerű a feliratkozás menete. Az oldal látogatói görgetés nélkül lássák, hogy hol kell feliratkozniuk. Érdemes az email cím mellett a nevet is elkérni – a leveleket így sokkal inkább személyre lehet szabni (például név szerinti köszöntés), illetve nemek szerint is szét lehet válogatni a címzett listát.

Azonnali válaszlevél
Ha valamilyen ígéret miatt iratkoznak fel a hírleveledre (videót, ebook-ot, infografikát szeretnének megtekinteni), akkor automatikus válaszlevelet kell beállítania, hogy a feliratkozóknak az anyagot, vagy az adott publikációra mutató linket rögtön el tudja küldeni. Ezzel nem várhat: a feliratkozó azonnal kézhez akarja majd kapni azt, amiért feliratkozott, ezért ilyen projektbe mindenképp csak akkor szabad belevágni, ha megfelelő ügyfélkapcsolati rendszerrel rendelkezik. 

 

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.