. Hirdetés

A mi saját trendünk

|

A suszternek nem feltétlenül lyukas a cipője. Mi itt a Project029 médiavállalatnál, ahol médiatermékeinkben foglalkozásszerűen és nagy rendszerességgel értekezünk mindenféle trendekről, nem panaszkodhatunk: egész jó a mi saját trendünk. Eljött az ideje, hogy meséljek róla.

Hirdetés

Vannak szavak, amelyeket agyonnyúzunk, beépülnek mindennapi beszédünkbe, s ahogy múlik az idő, egyre bizonyosabbá válunk abban, hogy mások pontosan azt értik e szavakon, amit mi. E dolgozat megírása előtt rövid kutatást végeztem a trend szóval kapcsolatosan (angol nyelvű környezetben), hogy felfrissítsem elmémet és megalapozzam mondandómat. Inspiráló volt e gyakorlat.

A trend vektor és történet. Áramlás iránnyal, sodorral. Nem más, mint a változás egy adott időszakaszra vonatkozó leírása, megmutatása. A trendet mi, emberek észleljük vagy véljük észlelni, és mi, emberek írjuk le, mutatjuk fel – képességeink szerint.

E lapszámban, amelyben az évzáráshoz illően a szakmánk jövőjét alapvetően meghatározó dolgokra fókuszálunk, talán az volna helyes, ha magvas gondolatokkal foglalnám össze mindazt, amit kollégáim nagy igyekezettel, szakértelemmel megírtak és megszerkesztettek. Ezúttal azonban arra teszek kísérletet, hogy leírjam, mi is történt nálunk, és arra is, hogy sejtessem, milyen irányba mutatnak a változások, amelyeket a közelmúltban átéltünk.

November elején hoztuk nyilvánosságra, hogy a Project029 többségi tulajdonrészt szerzett a Story4 és a Story5 tévécsatornákban. A sajtóközleményben arról is tájékoztattuk a közvéleményt, hogy portfóliónkban további csatornák indítása is várható. A televíziós üzletünk egyéb, egyáltalán nem jelentéktelen képviseleti megállapodásairól is beszámoltunk.

 

Ahogyan az már az ilyen volumenű felvásárlások esetében lenni szokott, a tranzakció előkészítése a lehető legnagyobb diszkrécióval folyt, a vezetők nem kötötték a munkatársaik orrára, hogy mi fog történni. Így aztán a meglepetés erejével hatott kollégáink nagy többségére a változás bejelentése, tehát annak közzététele, hogy az eleddig tisztán informatikai kiadóvállalat belépett a média televíziós szegmensébe, mégpedig nem is akárhogyan.

A média világában a küzdelem az olvasóért, a látogatóért, a nézőért folyik. Szakmailag pontosan megfogalmazva: az ő idejéért és figyelméért.

Egy médiatermék értékét olvasóinak, látogatóinak, nézőinek mennyisége és minősége határozza meg. Az, hogy kik azok, akik fogyasztják, mekkora a számosságuk és milyen demográfiai jellemzőkkel, társadalmi státusszal, fogyasztói szokásokkal stb. rendelkeznek, illetve írhatók le. Különösen igaz ez a helyes és sebészi pontosságú pozícionálást igénylő médiatermékekre, mint amilyenek a mieink is, az idén 15 éves GameStar, a húszas éveiben járó PC World és az idén 45 éves Computerworld.

A tévés nagytesó megjelenésével a nyomtatott és online formában egyaránt jeleskedő terméktestvérek számára új távlatok nyílnak, amelyek felfedezése és feltérképezése, továbbá üzleti tervezése remek feladat. A munka megkezdődött, és – ahogyan ilyenkor mondani szokás a lineáris médiában, amelyben ez értelmezhető – lapzártánkkor is javában tart.

Korábban elképzelhetetlen (értsd: megfizethetetlen) számosságú tömeghez juttathatjuk el a kiadványainkról szóló híreket, üzeneteket. Egyelőre ezt említem azokból a lehetőségekből és előnyökből, amelyek a tévéinkkel való együttműködésből számunkra adódhatnak.

A jövő a fokozatosan élénkebbé váló együttműködésé. A határ a csillagos ég – mondhatnám könnyedén. Szakszerűtlenség volna azonban ezt állítani. Ugyanis a tévécsatornáinkra is pontosan azok a mediális szabályok és törvényszerűségek vonatkoznak, mint amelyek bármilyen más médiatermékre. Meg kell célozniuk egy gondos elemzésekkel meghatározott nézői célcsoportot, és azt el kell találniuk minden áldott nap. Minden olyan kísértésnek viszont ellent kell állniuk, amely veszélyeztetheti a pozicionálásukat.

Izgalmas lett 2014 vége, ennél is izgalmasabbnak ígérkezik a következő esztendő.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.