-

Önvezető rendszereket fejleszt a Continental

|

"A mesterséges intelligencia az önvezető autók világában kulcsfontosságú kompetencia." Az előbbi idézet abból a sajtóanyagból való, amelyben a hannoveri központtal működő Continental bejelentette: Deep Machine Learning Competence Center elnevezéssel májusban fejlesztőközpontot nyit Budapesten.

A bevezetésben citált mondat Karl Haupttól, a német cég korszerű vezetősegítő rendszerek üzletágának vezetőjétől ered, akinek a nyilatkozata így folytatódik:

- Kibővítjük szakértelmünket a mély gépi tanulás terén, hogy megvalósuljon az automatizált vezetés, és hogy megalapozzuk a jövőképünket, a Vision Zero-t, "a balesetmentes jövő"-t.

Hirdetés

Várhatóan száz új munkahelyet teremt az új központ a mesterséges intelligencia terén tevékenykedő tapasztalt szakértők és frissdiplomások számára. Főként gépitanulás-szakértőket, nagyadat-mérnököket, hardver/szoftvertervezőket és alkalmazásmérnököket keresnek a központ HR-esei.

Belül kell megoldani
A közelmúltban alkalmam volt elbeszélgetni Robert Thiellel, a Continentalnak a németországi Lindauban működő gépi tanulás osztályának vezetőjével. Thiel ismertette azt az öt szintet, amellyel az önvezető autók világában a szakemberek leírják a gépi segítség mértékét. Az első szinten a vezetőt egy-egy részfeladat automatizálásával segíti valamilyen alkalmazás (például tartja az autó sebességét). Az ötödik szinten pedig a vezetés összes feladatát elvégzi a jármű önvezető rendszere, a benne utazó ember akár el is szenderülhet.

Robert Thiel, a Continental gépi tanulás osztályának vezetője

Minél magasabb az a szint, amelyet el kívánunk érni, annál összetettebb a probléma. Mint Thiel megjegyezte, külön kihívás a jogi kérdések, a felelősség tisztázása a különböző szinteken. Számítástechnikai értelemben is egyre bonyolultabbá válik a szinteken felfelé haladva az automatizálás, amelyet megoldani, magától értetődően, a mesterséges intelligencia adta lehetőségek kiaknázása nélkül elképzelhetetlen. A kihívás legnehezebb eleme, hogy az önvezetést megoldó rendszernek valós idejű döntéseket kell hoznia. Továbbá, lehetőség szerint, a feladatokat az autóban elérhető számítástechnikai erőforrásokkal kell megoldani, az autó rendszerén kívüli, mobilkommunikációval elérhető hálózatokra támaszkodni valós idejű kritikus döntések meghozatala, beavatkozások esetében egyelőre nem tűnik járható fejlesztési útnak.

Eleve önvezető autók számára
A beszélgetésen elhangzottak alapján nagy bizonyossággal kimondható, hogy az önvezetést megoldó rendszerek fejlesztésében a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, a mély gépi tanulás olyan kompetenciák, amelyek birtoklásának mértéke meghatározza a fejlesztők sikerességét. Az a közlekedési környezet, amelyben az önvezető autók majd forgalomba állnak, folyamatosan változik, ezért a fejlesztőknek készen kell állniuk arra, hogy változtassanak stratégiai irányaikon. Olyan környezetben, amelyet már eleve arra készítenek fel, hogy önvezető autók számára tegyék könnyebbé, egyszerűbbé a közlekedést, másfajta megoldásokat kell kifejleszteni, mint amilyenek a hagyományos infrastruktúra esetén szükségesek.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.