. Hirdetés

Versengés a közutakon a biztonságért

|

Hathetes, a biztonságos járművezetésre sarkalló versenyt szervezett a járműflotta követéssel és kezeléssel foglalkozó i-Cell. Tavaly november 26-án indult el az ISDC (i-Cell Safe Driver's Competition), amellyel a cég célja az volt, hogy felhívja a társadalom figyelmét a biztonságos járművezetési kultúra fontosságára.

Hirdetés

A Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrummal közösen, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával megvalósított megmérettetésen a Waberer’s tesztsofőrje végzett az első helyen, ő nyerte el az Arany Pedál-díjat. Az eredményhirdetésre Budapesten az A38-as hajón ma tartott sajtótájékoztatón került sor.

A versenyben résztvevők járműveiben olyan berendezések működtek, amelyek már korábban megjelentek – stand-alone módon, tehát külső kommunikációs kapcsolat nélkül – a prémium kategóriás személyautókban, és amelyek jelzésekkel segítették a sofőröket a biztonságos vezetésben (jelezték a sebességtúllépést, felismerték a közúti táblákat stb.). E versenyen az i-Cell teljes rendszere mutatkozott be, amely a járművekbe beépített fedélzeti egységektől a központi szervekig terjed.

A fedélzeti egységek valós időben küldik a sofőr vezetéséről szóló információkat, adatokat a központba, ahol megtörténik az adatfeldolgozás, a kiértékelés és elemzés. A járművekben elhelyezett érzékelők és kamerák révén a járművek viselkedését (a sofőrök vezetését) lehet követni. Például az irányjelzés nélküli sávváltást, a ráfutást, vagyis a féktávolságon belülre kerülést hibaként jelzi a rendszer, felismeri a sebességkorlátozó táblákat és figyelmezteti a jármű vezetőjét – ha megtörténik – a sebesség túllépésére.

 

Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója a Computerworldnek adott nyilatkozatában elmondta, hogy az ISDC-n a cég ma már elérhető kereskedelmi megoldása mutatkozott be. Arra a kérdésünkre, hogy a sofőrök miként viszonyultak a szoros megfigyeléshez és az azonnali visszajelzéshez, az operatív igazgató azt mondta, hogy eleinte nem kedvelték a tesztelésben résztvevő vezetők, később azonban módosítottak a vezetési stílusukon , már a pityegésből tudták, milyen hibára, korrekcióra figyelmeztet a rendszer – anélkül, hogy a fedélzeti egység képernyőjére néztek volna.

A versenyen a legbiztonságosabban vezető – tehát a rendszer által szolgáltatott információk szerint a közlekedési és biztonsági szabályok ellen a legkevesebbet vétő – sofőr végzett az első helyen.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.