Hirdetés
. Hirdetés

Barco - Hibrid a hatékonyság

|

A hibrid munkavégzés sikeréhez a vállalati együttműködés megfelelő technológiai támogatására is szükség lesz.

Hirdetés

A távmunkával és online megbeszélésekkel töltött, tavalyi év után az alkalmazottak idén visszatértek az irodákba, de nem a járvány előtti időkhöz. A munkavégzés visszafordíthatatlanul átalakult, vállalati és egyéni szinten is a régi gyakorlatot újjal egyensúlyozó, hibrid modell ígéri a legnagyobb előnyöket. Kiaknázásukhoz az együttműködés támogatását is szükséges megújítani, amihez a Barco megoldása egyetlen gombnyomásra közelebb visz.

Jóllehet hirtelen, kényszerűségből váltottak a szervezetek távmunkára a múlt év elején, az új modell meglepő módon átütő sikert aratott. Az emberek legalábbis a járványügyi korlátozások első hónapjaiban annyira élvezték az otthoni munkavégzés lehetőségét, hogy sokan temetni kezdték a céges iroda klasszikus intézményét, de még a vállalati döntéshozók is komolyan mérlegelni kezdték a bérelt alapterület csökkentését. Egy év alatt azonban a kép árnyaltabbá vált. Idén nyáron a legtöbben már várakozással tekintettek az irodába visszatérés elé, ugyanakkor hangot adtak annak is, hogy a távmunka lehetőségéről nem mondanának le teljesen.

Elérkeztünk a munkavégzés fejlődésének újabb szakaszához. A járvány előtti és alatti, tisztán irodai és otthoni munkavégzés gyakorlatát ötvöző, hibrid modell állandósulását vetíti előre az Owl Labs friss felmérése (State of Hybrid Work 2021: Europe Edition) is. A Barco megoldásaival kompatibilis perifériákat szállító cég kétezer vállalatvezetőt kérdezett térségünkben a munka jövőjéről. A válaszadók 89 százaléka mondta, hogy hosszú távon is hibrid munkaerővel tervez, 92 százalékuk pedig arra is nyitott, hogy a munkavégzés további, haladó szellemű szabályozásával - például alapmunkaórák vagy négynapos munkahét bevezetésével - gyűjtsön tapasztalatokat. A megkérdezettek közel harmada mondta, hogy a jövőben elsősorban képességeik alapján toboroz majd távolról dolgozni tudó munkavállalókat, lakhelyük és a céges iroda közötti, a földrajzi távolság másodlagos szemponttá válik.

A hibrid munkavégzés sikeréhez azonban a vállalati együttműködés megfelelő technológiai támogatására is szükség lesz, amiről Lukasz Niegowskit, a Barco közép-kelet-európai partnerhálózatának menedzserét, valamint Schramek Gábort, a hazai partner Mikropo értékesítési és termékmenedzserét kérdeztük.

Computerworld: Milyen technológiák, eszközök és szolgáltatások szükségesek a hibrid munkavégzés támogatásához?

Lukasz Niegowski: Induljunk ki a felhasználói igények átalakulásából, mert ez a történet a munkavállalói elköteleződésről szól. A tehetségért folytatott harc, amelyet a vállalatok vívnak, markáns trend a piacon, a felkészült és rátermett szakemberek megszólítása és megtartása azonban a távmunka időszakában még nehezebbé vált. A kapcsolati hálók beszűkültek, a szoros munkatársi kapcsolatok fellazultak, a vezetőség eltávolodott az alkalmazottaktól, a helyzetet pedig tovább ronthatja, ha a vállalat nem tisztázza és rosszul kommunikálja az irodába visszatérés feltételeit. A munkavállalók elköteleződése ezért a termelékenység zálogává válik. A legtehetségesebb szakemberek megnyeréséhez és megtartásához a vállalatoknak mostantól a távmunka lehetőségét is kínálniuk kell az állások előnyei között, ehhez pedig a megfelelő, hibrid modellt támogató infrastruktúrát és szabályozást is szükséges kialakítaniuk.

Lukasz Niegowski, közép-kelet-európai partnerhálózati menedzser, Barco

Felmérések szerint meghatározó tényezővé vált a megbeszélések létszáma is. Öt főig az alkalmazottak ma már a személyes találkozókat részesítik előnyben, de tíz fő feletti részvétellel inkább virtuális vagy hibrid megbeszéléseket tartanak. Meglehet ez a korlátozások idején bevezetett távolságtartás szokássá válásával is magyarázható, és a preferenciák a jövőben ismét változni fognak. A használhatóság azonban változatlanul alapelvárás, az alkalmazottak felhasználóbarát, könnyen kezelhető, vezeték nélküli és érintésmentes megoldásokat várnak munkaadójuktól. A vállalatok ezért helyesen teszik, ha kerülik az egyenmegoldásokat, és rugalmasan, a különböző szerepkörökben dolgozó alkalmazottak igényei szerint alakítják ki eszközkörnyezetüket. A kutatások eredményeiből kitűnik, hogy ez nem valósul meg minden szervezetnél maradéktalanul. Négy alkalmazott közül három elismeri ugyan, hogy vállalata beruházott valamelyest a COVID-19 utáni munka támogatásába, de több mint 40 százalékuk úgy látja, a hibrid munkavégzés megfelelő támogatásához a pénzt jobban is el lehetett volna költeni.

A munkavégzés, a modell fejlődésében központi szerepet kap az ember, valamint az okos és biztonságos technológia interakciója. A munkavállalók visszajelzése ezt egyértelművé teszi, 80 százalékuk szerint a megbeszélések minősége a találkozókat támogató technológia használhatóságán múlik. Zökkenőmentes élményt adó ClickShare megoldásunkkal szerintem megfelelünk ennek az elvárásnak, akár a plug-and-play gombot, akár a desktop és a mobil alkalmazásinkat választják a felhasználók, amelyeket már több mint másfél millió eszközre telepítettek.

Idén májusban bejelentett ClickShare Present vezeték nélküli prezentációs megoldásunkkal ugyanis egyetlen kattintásra bárki bemutatót indíthat saját gépéről az irodai tárgyalóban, nem kell kábelek csatlakoztatásával vesződnie. ClickShare Conference vezeték nélküli konferencia-rendszerünkkel pedig 7 másodperc alatt csatlakoztathatja hozott eszközét a felhasználó az összes perifériához, és máris indulhat a hibrid megbeszélés.

CW: Miként térül meg a vállalatoknak a hibrid megbeszélések támogatása?

Lukasz Niegowski: Egyértelműen a vállalatok előnyére válik, ha az embert állítják az együttműködés középpontjába. Ha online találkozót tart, az alkalmazottak fele akkor is a vállalati irodába megy, ahol nemcsak a technológiai feltételek jobbak, hanem a tárgyalóban nyugodt körülmények között dolgozhat. Bár a színvonalasabb találkozó kilátása a vállalati irodába csábítja őket, a hibrid modell elterjedésével az emberek távoli bejelentkezéshez is szeretnének majd hasonló megbeszélés-élményt és hatékonyságot biztosító eszközöket használni, ezért az otthoni irodában is ilyen irányú beruházásokra számíthatunk.

Mindkét környezetben érdemes fejleszteniük a vállalatoknak az alkalmazotti elköteleződés és termelékenység fokozásához. Elemzések szerint az elköteleződést 10 százalékkal növelő vállalatok alkalmazottanként 2400 dollárral nagyobb nyereséget érnek el éves szinten, mint az ilyen beruházásokat mellőző cégek.

Az Owl Labs felmérésében megkérdezett nagyvállalati vezetők 73 százaléka is egyetértett abban, hogy a munkavégzés hibrid modelljét támogató vállalatok nyereségesebbek, de a közép- és kisvállalati döntéshozók több mint fele (55 százaléka) is hasonlóan vélekedik. A nagyobb nyereség a megkérdezettek 56 százaléka szerint annak köszönhető, hogy a vállalat több tehetséges szakembert nyer és tart meg, 49 százalékuk pedig a bérelt irodai alapterület és a költségek csökkentését is a profitnövelő tényezők között emelte ki.

Schramek Gábor, értékesítési és termékmenedzser, Mikropo

CW: Hogyan segíti a hazai vállalatokat a megfelelő ClickShare megoldás kiválasztásában a Mikropo?

Schramek Gábor: Hivatalos ClickShare disztributorként viszonteladói hálózaton keresztül értékesítjük a termékeket, partnereinken keresztül azonban a végfelhasználókkal is kapcsolatba kerülünk. A megfelelő megoldás kiválasztásához többek között a tárgyalók fizikai paramétereit és az eszközök használatát, a megbeszélések során felmerülő, speciális - például gyakori videólejátszással összefüggő - igényeket is felmérjük. Mindezen tényezők együttese határozza meg, hogy az adott vállalat számára melyik ClickShare Conference modell lesz a legalkalmasabb. Gyakran előfordul, hogy az ügyfél különböző tárgyalóiba más-más modellt ajánlunk, amelyek közül a nagyobbak olyan interaktív funkciókat is támogatnak, mint a jegyzetelés képernyőre, illetve interaktív fehér táblára és a jegyzetek mentése.

A ClickShare Conference egyszerűen a helyi hálózatba integrálható, így az alkalmazottak akár nyomógomb használata nélkül is készek a hibrid megbeszélésekre. Ha vendég érkezik a videókonferenciára - akit az adatbiztonsági házirend miatt nem engednek be a céges hálózatba -, kaphat egy nyomógombot, amely a csatlakoztatást követően hét másodpercen belül használatra kész, nincs szükség rendszergazdai jogosultságokkal elvégezhető beállításokra. Az adatok védelmét az ISO27001-es tanúsítvány garantálja, az eszköz akár a pénzügyi és a kormányzati szektor legszigorúbb elvárásainak is megfelel.

Mindhárom modellhez csatlakoztatható a piacon elérhető konferenciahardverek - kamerák, mikrofonok, hangszórók - jelentős része. A vállalatok így már meglévő berendezéseiket is nagy eséllyel használni tudják ClickShare segítségével, egyetlen gombnyomással, könnyen, gyorsan, biztonságosan és vezeték nélkül.

Hirdetés

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.