Hirdetés
. Hirdetés

Az 5G zavarja a repülést

|

Összecsapott a repülési és a távközlési lobbi.

Hirdetés

A világ két legnagyobb repülőgépgyártójának főnökei felszólították az amerikai kormányt, hogy halassza el az új 5G telefonszolgáltatások bevezetését. A Boeing és az Airbus felsővezetői levélben figyelmeztettek arra, hogy a technológia "hatalmas negatív hatással lehet a légi közlekedésre".

Korábban aggodalmak merültek fel azzal kapcsolatban, hogy a C-sávú spektrumú 5G vezeték nélküli szolgáltatás megzavarhatja a repülőgépek elektronikáját. Az amerikai távközlési óriáscégek, az AT&T és a Verizon január 5-én kezdik meg az 5G szolgáltatások kiépítését.

Hirdetés

"Az 5G interferencia hátrányosan befolyásolhatja a repülőgépek biztonságos üzemeltetési képességét" - fogalmaztak a Boeing és az Airbus Americas főnökei, Dave Calhoun és Jeffrey Knittel az amerikai közlekedési miniszternek, Pete Buttigiegnek címzett közös levelükben.

A levél idézte az Airlines for America kereskedelmi csoport kutatását, amely szerint, ha a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) 5G-szabályai 2019-ben már hatályban lettek volna, akkor mintegy 345 ezer utas- és 5400 teherszállító járatnak késéssel, eltereléssel vagy törléssel kellett volna számolnia.

A légiközlekedési ágazat és az FAA aggodalmakat fogalmazott meg az 5G esetleges interferenciája miatt a repülőgépek érzékeny berendezéseivel, például a rádiós magasságmérőkkel kapcsolatban. "Az Airbus és a Boeing más légiközlekedési iparági érdekeltekkel együtt az Egyesült Államokban dolgozik azon, hogy megértsék a rádiós magasságmérőkkel kapcsolatos lehetséges 5G interferenciát. A potenciális kockázatok mérséklésére irányuló repülésbiztonsági javaslatot nyújtottunk be megfontolásra az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának" - áll az Airbus közleményében.

Ebben a hónapban az FAA légialkalmassági utasításokat adott ki, amelyekben figyelmeztetett, hogy az 5G interferencia járatritkításokhoz vezethet, és közölte, hogy a január 5-i bevezetési dátum előtt további információkkal fog szolgálni. Novemberben az AT&T és a Verizon egy hónappal, január 5-ig elhalasztotta a C-sávú vezeték nélküli szolgáltatás kereskedelmi bevezetését, és elővigyázatossági intézkedéseket fogadott el az interferencia korlátozására.

A légiközlekedési iparági csoportok szerint az intézkedések nem mentek elég messzire, a Boeing és az Airbus pedig azt mondta, hogy ellenjavaslatot tettek, amely korlátozná a mobiltelefonos adásokat a repülőterek és más kritikus területek környékén. Múlt héten a United Airlines vezérigazgatója, Scott Kirby azt mondta, hogy az FAA 5G-irányelvei megtiltanák a rádiós magasságmérők használatát Amerika mintegy 40 legnagyobb repülőterén. Az amerikai vezeték nélküli iparági csoport, a CTIA szerint az 5G biztonságos, a légiközlekedési iparágat pedig félelemkeltéssel és a tények elferdítésével vádolta.

"A késedelem valódi károkat okozna. A bevezetés egy évvel való elhalasztása 50 milliárd dollárnyi gazdasági növekedést vonna el, éppen akkor, amikor nemzetünk a világjárványból lábadozik és újjáépül" - írta a CTIA vezérigazgatója, Meredith Attwell Baker egy múlt havi blogbejegyzésében

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.