Hirdetés
. Hirdetés

6 ördögi tipp hivatkozásépítőknek

|

Összegyűjtöttünk 6 rendhagyó hivatkozásépítő tippet bevállalós vállalkozásoknak.

Hirdetés

Egy céges weblap és egy vállalati blog esetén az oldalra mutató külső linkek keresőoptimalizálási szempontból majdnem olyan fontosak, mint az oldalon megfelelően elhelyezett kulcsszavak száma. Segítségükkel növelhetjük oldalunk látogatottságát, s a keresők találati listáiban is előrébb kerülhetünk, ami összességében új ügyfeleket, vásárlókat és üzleti partnereket hozhat vállalkozásunk számára. Az oldalunkra mutató hivatkozások láncolatának kiépítésénél ezért különösen fontos, hogy minél több ránk mutató linkre tegyünk szert. S minél nagyobb látogatottságú oldalra sikerült azt elhelyeznünk, annál jobb eredményt érhetünk el. A weblapunkra mutató hivatkozások magas számát a keresők ugyanis úgy értelmezik: népszerű és fontos információról van szó, ezért releváns lehet a keresők számára.

A linképítés fontossága miatt sokan már sok helyen foglalkoztak azzal, hogy miként érdemes elhelyezni a hivatkozásainkat mások oldalain. Összeszedtünk közülük néhány rendhagyó, nem minden esetben etikus minőségi és mennyiségi szempontot, amiket mindenképpen érdemes kipróbálni, mivel az csak cégünk előnyére válhat. Nincs ugyanis rossz hivatkozás, csak pontatlan.


1. Forduljunk partnereinkhez:
Vállalkozásunk partnerei közül bizonyára sokan vannak, akik rendelkeznek web-oldallal. A legegyszerűbb megoldás, ha megkérjük őket, hogy helyezzenek el oldalukon, vagy céges blogjukban egy hivatkozást a mi oldalunkra. Fair-play szellemben ezt nekünk is érdemes megtennünk, hiszen nem veszthetünk semmit, elég weblapunkon egy „partnereink" menüpontot elhelyezni, ami egyszerre szolgál cégünk referenciájaként, s ad értékes linkeket ügyfeleink számára. Ez különösen jó, hiszen így a cégek egymást erősíthetik, s mindez nem kerül semmibe. Habár a módszer egyszerű, a legtöbben még mindig nem élnek vele, pedig az egyik legkézenfekvőbb mód a linképítésre.

2. Aktív közösségi hálózatok: Ma már se szeri se száma a közösségi oldalnak - iWiW, Facebook, Twitter és így tovább - ahol ha merészek vagyunk érdemes elhelyeznünk a saját oldalunkra mutató hivatkozást, majd kommentelve dicsérni azt. Ezzel a felhasználó minőség és mennyiség szempontjából is jól jár, hiszen harminc és ötven közötti hivatkozásra tesz szert. E rendhagyó módszerrel azonban bizonyos közösségi hálózatokról való kitiltásunkat kockáztatjuk; továbbá nem etikus, ha saját céges oldalunkat, vagy blogunkat favorizáljuk.

 

 

link.jpg
 

 


3. Építsen más helyettünk!
E metódus révén akár több mint ezer hivatkozásra is szert tehetünk, melyek minőségileg is megállják a helyüket, mivel a web katalógusok 40-50 százalékát első helyre rangsorolja a kereső. Manuálisan egyenként időigényes a regisztráció, s valószínűleg nem rendelkezünk annyi idővel, hogy ezt ezer szolgáltatás esetén is kivitelezni tudjuk, vagy ha mégis, az unalmas procedúra folyamán úgysem jutunk tovább ötven, esetleg száz katalóguson. Ám létezik egy szokatlan módszer: egyszerűen csak a megfelelő, web katalógusok kiépítésével foglalkozó (Directory Submission) szolgáltatást kell igénybe venni, melynek segítségével temérdek időt spórolhat meg a felhasználó, ez azonban kisebbfajta beruházást von maga után: A Directory Maximizer esetén például hivatkozásonként körülbelül 30 forintot kell fizetnünk.

4. Fordítsuk a blogokat a mi oldalunkra: Első lépésként hozzunk létre annyi blogot, amennyire csak lehetőségünk van az ingyenes blog-szolgáltatóknál. Ha ezzel megvagyunk, akkor írjunk néhány bejegyzést mindegyik oldalra, hogy legyen rajta hasznos tartalom, és a keresők is megtalálják. Majd azokról hivatkozunk a „reklámozni" kívánt eredeti webcímünkre, amely folyamat végén 20-30 hivatkozással gyarapodhatunk. Ebben a megoldásban először is az a rendhagyó, hogy nem lesz időnk további húsz blog írására, illetve ez csak a mennyiségileg jelent pluszt. Azonban olyan híresztelések is terjengnek, miszerint a Google letiltja az ilyen eszközökhöz folyamodó felhasználót.

5. Fizessünk, mint a katonatiszt: Így is szert tehetünk bizonyos mennyiségű hivatkozásra, ám ezeknek a száma a pénztárcánk nagyságától függ. E módozat azért rendhagyó, mivel nem ingyenes. Viszont ha rendelkezünk megfelelő mennyiségű tőkével, könnyedén képesek leszünk a hivatkozásépítésre, 200 vagy éppen 20 forintért. Ami tény, hogy nagyon kevés felhasználó él majd ezzel a lehetőséggel.

6. Kommentáljunk: Szóljunk hozzá minden egyes, általunk meglátogatott bloghoz. Nem szükséges szakértői véleményeket megfogalmazni, persze ha képesek vagyunk rá, az is nagyon jó. Elég, ha visszafogottan megdicsérjük, mennyire jó és hasznos az adott írás, mennyire ösztönző és nagyszerű, jó és csodálatos a blog. A kommentünk mellett ugyanis sokszor az a link is megjelenik, amit mi megadunk. Persze érdemes hozzátenni, hogy a „Fazekas Tüzép" név igencsak mulatságosan hathat, ha a maximumot akarjuk kihozni ebből a módszerből. Ellenben például a könyvelési szakértő névbe már nehezebb belekötni.

Jó viszont, hogy a blogerek legtöbbje nem utasítja el ez ilyesfajta hozzászólásokat, különösen akkor, ha valaki új látogató az oldalon, mivel nem akarja elveszíteni az illetőt. Ez hivatkozásépítés szempontjából minőségileg és mennyiségileg egyaránt kifizetődő - a linkek számát az határozza meg, mennyire értünk a keresőprogram használatához és a füllentéshez. Ha mindent jól csinálunk tíz napon belül könnyedén több száz hivatkozást tudhatunk a magunkénak.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.