Hirdetés
. Hirdetés

A Denso új félvezetőivel nő az elektromos autók teljesítménye

|

A nagyobb ostyák hatékonyabb gyártást tesznek lehetővé, ami a Denso szerint mintegy 20 százalékkal csökkenti a költségeket a hagyományos 200 mm-es ostyákhoz képest.

Hirdetés

A vezető japán autóalkatrész-beszállító, a Denso olyan teljesítmény-félvezető eszközt fejlesztett ki a elektromos járművek számára, amely 20 százalékkal csökkenti az energiaveszteséget, és nagyobb szerepet kíván betölteni azokban a technológiákban, amelyek az elektromos járműveket megkülönböztetik a zsúfolt piacon.

A teljesítménychipek az akkumulátorok állapotát figyelő analóg félvezető eszközökkel együtt létfontosságúak az elektromos járművek teljesítménye szempontjából. A Denso fokozza ezeknek az alkatrészeknek a saját fejlesztését és gyártását, ahelyett, hogy kiszervezné a tervezést és gyártást, ahogyan azt más autóipari chipek esetében teszi.

A Denso azon dolgozik, hogy szilíciumalapú teljesítménychipjeinek költségeit versenyképesebbé tegye. Az új RC-IGBT, amely egy diódát integrál a szigetelt kapus bipoláris tranzisztornak nevezett teljesítmény félvezető eszközbe, mintegy 30 százalékkal kisebb, mint a piacon lévő jelenlegi termékek, miközben a teljesítményveszteségeket is csökkenti.

Hirdetés

Áprilisban a Denso bejelentette, hogy partnerséget kötött a tajvani United Microelectronics szerződéses chipgyártó vállalattal, hogy már jövő évtől kezdődően 300 milliméteres ostyákon gyártanak teljesítmény félvezetőket az UMC japán gyártólétesítményében. A nagyobb ostyák hatékonyabb gyártást tesznek lehetővé, ami a Denso szerint mintegy 20 százalékkal csökkenti a költségeket a hagyományos 200 mm-es ostyákhoz képest.

A Toyota Motorhoz kapcsolódó beszállító a szilíciumkarbiddal készült következő generációs teljesítmény-félvezetőkön is dolgozik, amelyek kevesebb energiát veszítenek, és mintegy 10 százalékkal csökkenthetik az áramfogyasztást. A Tesla élen jár a SiC-alapú teljesítménymodulok EV-kben való alkalmazásában.

A szükséges ostyák előállítása azonban, amely a por alakú anyagok magas hőmérsékleten történő kristályosítását jelenti, továbbra is kihívást jelent. A Denso egy új, hevített gázokat használó módszert fejleszt, amelynek célja, hogy a folyamatot 15-ször gyorsabbá és 30 százalékkal olcsóbbá tegye.

A Denso saját berendezéseket fejlesztett ki ehhez az eljáráshoz. A sorozatgyártásra való felkészülés során fontolóra veszi a más gyártókkal való partnerséget is.

Az elektromos autókhoz nagyfeszültségű, nagy kapacitású akkumulátorokra van szükség, amelyeket minden egyes celláig nyomon kell követni. A Denso azt mondja, hogy kifejlesztett egy analóg chipet, amely 25 cellát képes nyomon követni, kétszer annyit, mint a versenytársak.

"A félvezetők egyre fontosabb szerepet fognak játszani a következő generációs autókban. A teljesítménychipek és az analóg chipek esetében házon belülre hozzuk az anyagokat és a tervezési folyamatokat" - mondta Yoshifumi Kato, a Denso technológiai igazgatója a Nikkeinek.

A Denso autóipari chipjei és érzékelői 420 milliárd jen (3 milliárd dollár) éves forgalmat generálnak, amivel a vállalat a világ öt legnagyobb szereplője közé tartozik. Célja, hogy 2025-re elérje az 500 milliárd jenes határt. A vállalat a 2019-es és a 2021-es pénzügyi év között 160 milliárd jen tőkebefektetést hajtott végre a chipekhez kapcsolódó területeken. "Tovább fogjuk növelni a beruházásokat" - mondta Kato.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.