A digitalizáció a GDPR DOS áfiuma ellen is orvosság

|

A versenyképesség egyik fő indikátora az, amelyik egy adott feladat, termék, szolgáltatás produkálásához felhasznált erőforrás mennyiségét adja meg. Egy ilyen indikátor előállításához mérnünk kell. Ha pedig mérni kezdünk valamilyen üzleti mutatót, és arról tudnak az adott mutatóra hatással lévők, akkor szinte bizonyos, hogy az adott mutató javulásnak indul. Ám ez csak a kezdet.

Lapunknak adott interjújában Boros Péter, a Quattrosoft műszaki igazgatója hangsúlyozza, hogy a digitalizáció nem csodagyógyszer, de - ha helyesen alkalmazzák - hatása igen kedvező a vállalat működésére.

Computerworld: A digitalizációnak számos definíciója ismert. Az ön meghatározása hogyan hangzik?

Boros Péter: Úgy vélem, nagy hiba volna rövidségre törekedve meghatározni egy olyan komplex folyamatot, mint amilyen a digitalizáció. Engedje meg, hogy én az üzleti folyamatok dimenziójában írjam körül, mert mi ebben vagyunk jártasak. Erősen leegyszerűsítve minden üzleti működés három fő elemre épül. Az első a fizikai dolgok kezelése (beérkező nyomtatott levelek, dokumentumok menedzselése, fizikai kiterjedéssel bíró dolgok raktározása stb.), a második a munkafolyamatok és a harmadik az üzleti dokumentumok, tartalmak menedzsmentje. A mi quattrosoftos értelmezésünk szerint akkor lesz hatékony a digitalizáció, ha e három elem vagy alrendszer nem szigetszerűen elkülönülve, hanem integráltan, ahogyan mondani szoktuk: eggyé összesimulva működik. Eredménynek tekinthető az egyes rendszerelemek digitalizációja is, de a hatékonynak mondható végeredményt a teljes integráció hozza létre.

Hirdetés

CW: Hogyan fogadják a cégvezetők a hatékony digitalizációt?

BP: Az üzleti vezető is felhasználó, ő is élményeket él át. Egyik ügyfelünk, egy nemzetközi pénzügyi vállalat regionális vezetője, így foglalta össze, mit gondolt, amikor megismerte a digitalizáció eredményeként létrejött új rendszer lehetőségeit: "Ezzel visszanyertük a vállalat feletti kontrolt!" Kulcsmondat ez, érdemes kivesézni. A szóban forgó vezető emlékszik azokra a boldog időkre, amikor még nem ilyen tempóban folyt az üzlet, elegendő volt heti jelentésekre építeni fel a következő idők döntéseit. A verseny erősödésével és az üzlet iramának ugrásszerű gyorsulásával a példánkban szereplő vezető nemcsak úgy érezte, hogy elvesztette a vállalat feletti uralmat, de nem merte bevallani, talán magának sem. A digitalizáció az üzlet irányítói számára visszahozta a cégük biztos kontrollálásának élményét azzal, hogy olyan rendszereket alkot, amelyek lehetővé teszik, hogy valós időben is követhessék és menedzselhessék az üzletet.

Boros Péter műszaki igazgató, Quattrosoft

CW: Segíthet-e a digitalizáció megfelelni olyan kihívásoknak, amelyek nem a piaci versenyben, hanem a szabályozások terén jelentkeznek?

BP: A digitalizáció nem csodagyógyszer, de állítom, hogy minden korábbinál ellenállóbbá teszi a vállalatunkat. Vegyük például a GDPR-nak való kötelező megfelelést, és tegyük fel: egyik riválisunk megszervezi, hogy tömegesen érdeklődjenek ügyfeleink a róluk nálunk nyilvántartott adatokról. Ezt akár GDPR DOS-os támadásnak is nevezhetjük, jelezve, hogy olyan mennyiségű és intenzitású a megkeresés, amelyre csak felkészült rendszerrel lehet a törvényekben előírtak szerint reagálni. Azt gondolom, hogy a hatékony digitalizáció eredményeként létrejött rendszer képes akár szélsőséges terheléseket is elviselni anélkül, hogy a működés megrendülne.

CW: Az ön által emlegetett hatékony digitalizáció jelenti-e azt, hogy a működés is hatékonyabbá, a gyártás világából véve a szót, termelékenyebbé válik?

BP: A digitalizáció nem egyenlő azzal, hogy a meglévő folyamatainkat kiegészítjük néhány újabbal. Alkalom arra, hogy újragondoljuk az egész működésünket és újratervezzük az összes folyamatunkat. Az eredmény a működés hatékonyságában is megmutatkozik. Ha elkezdjük mérni egy folyamatelem végrehajtásának hatékonyságát a folyamatelemben részt vevő munkatársak tudtával, és egyébként még semmin sem változtattunk, akkor a tapasztalatok szerint 10 százalék körüli hatékonyságjavulás áll be. E szubjektívnek mondható tényező mellett megjelenik a folyamatok digitalizáltságából eredő javulás, ami egyes korábbi folyamatelemek gépesítéséből, automatizálásából is adódik. Így aztán olyan ugrásszerű hatékonyságnövekedés is elérhető, mint amilyent egyik ügyfelünknél mérhettünk: a digitalizáció révén a korábbi munkatársi létszám 80 százaléka a korábbi teljesítmény kétszeresére lett képes.

CW: És mi történik a minőséggel?

BP: Ha minőség alatt az ügyfélélményt értem, akkor azt mondhatom, hogy abban is óriási javulás áll be. A vállalat ügyfeleit gyorsabban és pontosabban (a végponttól végpontig elvégzett digitalizációnak köszönhetően a korábbinál lényegesen kevesebb hibával) szolgálhatjuk ki, és a belső ügyfelek, a vezetők is a korábbinál gyorsabban összeállított, akár valós idejű és pontosabb információk alapján ítélhetik meg a cég helyzetét, és hozhatnak jó döntéseket.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!