Hirdetés
. Hirdetés

A Google nem fizet semmiért

|

A Times kivonul a Google alól, Murdoch eltávolíttatja a kiadója tartalmait a kereső adatbázisaiból.

Hirdetés

Továbbra sem közeledtek az álláspontok a média császár Rupert Murdoch és a Google között, így a News Corporation feje azt nyilatkozta, hogy készen állnak kivonulni a kereső adatbázisaiból.

A ki fizessen az újságok által megjelentetett, a Google által leindexelt tartalmakért folyó vitában a Times és a Sun tulajdonosa megelégelte a huzavonát. Mivel a Google nem hajlandó fizetni a tartalomért, a kiadó szeretné elérni, hogy a kereső ne indexelje, illetve ne jelenítse meg azokat a találati oldalain.

A média szakértők véleménye a vita kapcsán megosztott, egyesek szerint a kereső nélkül ma már nem lehet eljutni a felhasználókhoz, mások viszont a Google tevékenységét feleslegesnek érzik. A keresővállalat azt az álláspontot képviseli, hogy a legnagyobb portálok forgalmához a Google nagyban hozzájárul, így nincs miért fizetniük, hiszen a tartalom továbbra is az előállítás helyen jelenik meg.

A vita egyébként más részről érthető, hiszen a Google-nek hatalmas hirdetési bevételei származnak a kereséshez kapcsolt hirdetésekből, s ebből a kiadók egyáltalán nem részesednek.

A válságban látható útkeresés egyik érdekes vitája az is, hogy ki is fizessen a tartalomért. Olyan hangok is megjelentek az utóbbi időben, hogy a felhasználóknak a nyomtatott lapokhoz hasonló előfizetési díjat kellene fizetni. Ez azonban az internet lehetőségeit tekintve egyáltalán nem tűnik megvalósíthatónak, s ha ezt bármelyik nagy kiadó bevezetné valószínűleg csúfos kudarc lenne a vége.

A Google működését megkérdőjelezők azt állítják, hogy a Google egyszerűen csak beékelődött a média és az olvasók közé, s igazából akadályozza a tartalomhoz való közvetlen hozzáférést, mivel anyagi érdekei ezt diktálják.

wallstreetjournal.jpg


A Times tulajdonosa most már odáig elment, hogy kijelentette, hónapokon belül készek kivonulni a Google alól és másokat is erre biztat. A Wall Street Journal bizonyos tartalmai már ma is fizetősek, s Murdoch hisz benne, hogy a médiához közvetlenül kell eljutniuk az olvasóknak.

A vitát a válság is gerjeszti, hiszen egyre több lap, online híroldal küszködik anyagi nehézségekkel, mindenki a kiutat keresi, s érthető, ha fizetőssé tennének bizonyos szolgáltatásokat. Ezzel szemben a Google szóvivője azt állítja, hogy a Google News sok millió látogatóval ajándékozza meg a lapkiadókat, internetes portálokat, s az nem a kereső hibája, hogy a kiadók képtelenek ezt bevétellé konvertálni.
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.