Hirdetés
. Hirdetés

A magyarok többsége újításpárti

|

Permanens innovációra akkor is szükség van, ha a gyártó, vagy szolgáltató nem forradalmian újszerű termékötleteket keres.

Hirdetés

Az árbevétel növeléséhez vagy akár szinten tartásához elengedhetetlen a folyamatos termékfejlesztés. Ez még a szakemberek által konzervatívnak mondott hazai piacra is igaz, amit a Szonda-Ipsos legújabb kutatása is alátámaszt - eszerint a hazai fogyasztók 60 százaléka igényli az új vagy a megújult termékeket. A felmérés szerint a magyar fogyasztók 60 százaléka úgy gondolja, hogy minden terméknek szüksége van időnként megújulásra, álláspontjuk pedig abban is megnyilvánul, hogy mintegy kétharmaduk szívesen veszi, ha az ismert márkák újdonsággal jelentkeznek, és szívesen próbálnak ki új terméket is.

Nem meglepő, hogy a 18 és 29 év közötti korosztály háromnegyed része újításpárti, de nincs lényegi eltérés a fogyasztók zömét alkotó 30-39 és 40-49 év közötti korcsoportok között sem: előbbiek 65, utóbbiak 60 százalékban várják el, hogy újdonságokkal találkozzanak az üzletek polcain. A jövedelmi státusz szerinti vizsgálat azt jelzi, hogy a tehetősek és az alacsony jövedelműek inkább ragaszkodnak a régi és bevált termékekhez, noha ez a vélemény a jobb jövedelmi helyzetben lévőknél feltehetően tradíciókhoz való kötődésből, az alacsonyabb keresetűeknél viszont a korlátozott lehetőségekből ered.

A megkérdezettek a hazai igényeket követő termékfejlesztésről szkeptikusan nyilatkoztak: mindösszesen 25 százalékban értenek egyet azzal, hogy a magyar ízlésvilág és szükségletek számottevő befolyással bírnak a termékfejlesztésre. Ennek oka az lehet, hogy a többség általánosan bizalmatlan a marketingeszközökkel szemben, ami feltehetően részben abból is fakad, hogy a fogyasztók közel fele nem lát különbséget a márkák között. A válaszadók közel 30 százaléka ezzel együtt úgy véli, hogy izgalmas és érdekes kezdeményezés, ha egy gyártó újít, és számára ismeretlent termékkategóriában lép piacra.


Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.