Hirdetés
. Hirdetés

A PC-piac utolsó esélye?

|

Az Intel masszív marketingkampányt indított azért, hogy népszerűsítse az ultrabookokat a vásárlók körében. A cél, hogy ismét divatossá tegyék a PC-ket, és piacot raboljanak a táblagépektől.

Hirdetés

will.i.am, Black Eyed Peas énekese és az Intel kreatív igazgatója
will.i.am, Black Eyed Peas énekese és az Intel kreatív igazgatója

Mindegy, hogy ultrabooknak vagy sleekbooknak hívjuk őket, az új generációs vékony és könnyű laptopok – Michael Lev-Ram, a CNN Money publicistája csak „wannabe MacBook Air-ként” aposztrofálja őket – jelentik az utolsó esélyt az olyan technológiai óriások számára, amelyek, mint az Intel vagy a HP, mindent megtesznek annak érdekében, hogy újra népszerűvé tegyék a PC-ket a vásárlók körében.

Ez alapvető érdekük. Az Intel ma a személyi számítógépekbe épített chipek legnagyobb szállítója: nem engedheti meg magának, hogy elveszítsen egy ilyen hatalmas – és nyereséges – piacot. Nem véletlen, hogy a Santa Clara-i székhelyű vállalat hatalmas erőforrásokat öl az ultrabookok népszerűsítésébe.

De mi a csoda az az „ultrabook”? Az Intel szerint nem más, mint egy vékony, könnyű, alacsony energiafogyasztású és kedvező árfekvésű laptop – „a szegény ember MacBook Airje". A chipgyártó múltheti, kaliforniai főhadiszállásán megrendezett éves közgyűlésén többet is bemutatott a jelenleg gyártásban lévő húsz modell közül; a mérnökök további száztíz 110 (!) konfiguráción dolgoznak. Az részvényesek ankétján felvonultatott újdonságok között számos „hibrid design” is szerepelt. Köztük tabletté hajtogatható és levehető billentyűzettel szerelt laptopok; de a cég egy átlátszó touchpaddel szerelt Nikiski fantázianevű eszközt is bemutatott.

Az Intel illetékesei szerint a jövő ultrabookjai az érintőképernyő, a gesztusvezérlés és a hangvezérlés előnyit egyesítik majd, az akkumulátoruk pedig az egész napos strapát is bírni fogja. Az áruk is kedvező lesz: az év végén már akár 699 dollárért hozzájuthatunk egy vadonatúj ultrabookhoz. Vagyis jóval olcsóbban, mint az Apple hasonló termékéhez; a „fapados” MacBook Air 999 dollárt kóstál.

Ahogy azt néhány sorral feljebb is kifejtettük, az Intel bízik abban, hogy az ultrabookok révén újra szexivé teheti a PC-ket. Ahogy a versenytársai is: annak ellenére, hogy a táblagépek és okostelefonok megjelenése érezhetően visszavetette a PC-eladásokat, a rivális chipgyártók – köztük azok is, amelyek eddig elsősorban a mobil eszközökre specializálódtak – sem akarják elszalasztani azt a piaci lehetőséget, amit a pehelysúlyú notebookok megjelenése jelenthet.

Pezseg a piac. A HP ezen a héten mutatta be saját ultravékony laptopjait (ők az „ultrabook” helyett a „sleekbook” elnevezést használják), amelyekben AMD-processzorok ketyegnek. A Qualcomm és a Texas Instruments chipek architektúráit szállító ARM is beszállna a PC-üzletbe: új chipjei várhatóan az idén megjelenő Windows 8-as tableteket és ultrabookokat hajtják majd.

Persze, hiába az izgága versenytársak, a PC-piac vezető ereje továbbra is az Intel. Annál is inkább, mivel egyetlen cég sincs a placcon, amelyik olyan kifinomult gyártási technológiával rendelkezik, mint ők – a marketingpotenciáljukról már nem is beszélve. A chipgyártó sok millió dollárt ölt a márkaépítésbe: az „Intel Inside” logó világszerte egyet jelent a „minőségi szilíciummal”.

Nem csoda, hogy a menedzserek magabiztosnak tűnnek. Paul Otellini vezérigazgató szerint a karácsonyi szezonra az ultrabookok negyven százalékos részesedést szerezhetnek a felhasználói notebookok szegmensében. A cég szeretné a tablet- és okostelefon piacot is rohammal bevenni, de ezen a területen egyelőre még nem tudtak valódi eredményeket felmutatni. Igaz ugyan, hogy a közelmúltban a Motorolával és a Lenovóval is stratégiai partnerségre léptek, 1200 mérnökük pedig serényen dolgozik, hogy az Intel-architektúrára optimalizálja az Android operációs rendszert, de sokat kell még erősödniük, ha szeretnének valódi „tényezővé” válni a mobilpiacon.

Addig meg maradnak az ultrabookok. És valószínű, hogy egyre többet látjuk majd will.i.amet is.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.