Hirdetés
. Hirdetés

A Rivian új, 5 milliárd dolláros gyárat tervez építeni Georgiában

|

A gyártási sebesség várhatóan felgyorsul.

Hirdetés

A Rivian novemberi, 13,7 milliárd dolláros tőzsdei bevezetése óta készített első eredményjelentésében az elektromosjármű-gyártó bejelentette, hogy egy második gyárat tervez építeni, ezúttal Georgiában. (A Rivian egyetlen jelenlegi gyára az illinois-i Normalban található.) Az Irvine-ban, Kaliforniában működő vállalat meggyőző számokat közölt, de elismerte, hogy a termelés gyors felfuttatása kihívásokkal jár.

Novemberben R.J. Scaringe, a Rivian vezérigazgatója azt mondta, hogy az évtized végére legalább egymillió járművet szeretne gyártani. A cég jelenleg elmaradt az ütemtervétől, de ha tervei megvalósulnak, felzárkózhat. Az R1T elektromos teherautók első szállítmánya elhagyta a gyárat, de a harmadik negyedév így is 1,23 milliárd dolláros nettó veszteséget hozott, köszönhetően a magas K+F költségeknek és a különböző létesítmények méretezésének, hogy a vállalat előre jelzett várakozásoknak megfeleljen. Végül 386 R1T és R1S járművet szállított le idén. Ami az elektromos kézbesítő járművét (EDV) illeti, csak az Amazontól már 100 ezer megrendelést kapott. Az ellátási lánc problémái mégis hátráltatták a még csak születőben lévő autógyártó céget.

Hirdetés

Lehet, hogy a Rivian egy kifinomult elektromos járműtriót tud felmutatni, de a vállalat még gyerekcipőben jár, amikor a tényleges gyártásukról van szó. A cég csak szeptemberben vette le az első sorozatgyártott Rivian R1-et a gyártósorról. És bár a második gyár bejelentése Atlantában jó hírnek tűnik a Rivian autókat előrendelő mintegy 71 ezer ügyfélnek, de a gyártás ott csak 2024-ben kezdődik meg. A gyár várhatóan évi 400 ezer járművet fog gyártani.

A gyártási sebesség azonban várhatóan felgyorsul. A társaság ugyanis bejelentette, hogy a meglévő Normal, Illinois állambeli gyárában évi 150 ezerről 200 ezer darabra növeli a termelést. De ez még mindig nem elég más tisztán elektromos EV-gyártó cégekkel, például a Teslával szemben, amelynek már egy tucat gyára van világszerte. "A gyártás első évében három jármű két platformon történő piacra dobása megköveteli az ellátási lánc egyidejű felfuttatását, a termelő munkaerő felvételét és képzését, a berendezések beüzemelését, valamint a gyártás minőségi ciklusain keresztül történő gyors iterációt" - olvasható abban a levélben, amelyet a cég a részvényeseinek küldött.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.