Hirdetés

A táblamagazin is lufi?

|

Leépít a "The Daily", amely jelenleg 100 ezer előfizető mellett is 30 millió dolláros veszteséget termel.

A News Corp. körülbelül másfél éve indította útjára a kizárólag iPad és Android táblagépekre publikált "The Daily" magazinját. A jelek szerint azonban problémák vannak egyelőre az elgondolással, mivel a tulajdonos bejelentette, hogy leépít a médiumnál. A százhetven alkalmazottból körülbelül ötven főnek köszönik meg az eddigi munkáját, amely főként a publicisztikai és a sport rovatoknál dolgozóknak fog a leginkább fájni. Az AllTings'D beszámolója alapján ezek a rovatokat teljesen átszervezik, különálló vélemény rovat már nem is lesz a digitális magazinban, míg a legkevesebb forgalmat produkáló sport rovatot a jövőben egy külső partner, a Fox fogja megtölteni tartalommal.

 



A spórolás azonban nem csak az újságírók és a szerkesztők munkájára lesz kihatással, hanem a design és produkciót csapat is csökkentett üzemmódba lép majd. A "The Daily" ugyanis a következő számtól csak vertikálisan lesz olvasható, horizontálisan nem, ami a táblagépes felhasználói élményt alaposan megrontja majd, igaz a tördelőknek jóval kevesebb munkájuk lesz így, kvázi kevesebb pénzt kell majd a News Corp. vezetőinek kifizetniük a gyártásért.

A vállalat vezetői mindemellett megvédték a "The Daily" kiadványukat, Rupert Murdoch, a News Corp. vezérigazgatója szerint az remek átmenetet jelent a nyomtatott napilap korszakból a táblagép-érába, azaz a digitális kiadványok dominanciája felé. Erre egyébként minden remény megvan, hiszen a 18 hónapos kiadvány már több mint 100 ezer előfizetővel rendelkezik.

 

Hirdetés

 

Murdoch a jelek szerint mégse elégedett, hiszen egy év alatt a cégének 30 millió dollár veszteséget termelt a táblamagazin. A leépítés erre lehet reakció, annak ellenére, hogy Greg Clayman, a "Tha Daily" felelős kiadója a magazin egyéves születésnapján nyugalomra intette azokat, akik gyors megtérülést reméltek. A Mashable kérdésére ugyanis úgy vélekedett, hogy a magazin pár éven belül nyereséges lehet. "Általában egy új magazinnak öt-hét év szükséges ahhoz, hogy profitot termeljen. Mi jó úton haladunk a felé, hogy ezt hamarabb elérjük, s ez remek" - nyilatkozta Greg Clayman.

A táblamagazinokat tehát egyáltalán nem érdemes temetni. Az IAC/InterActiveCorp (IACI) például a napokban jelentette be, hogy 79 év után többé nem jelenik meg nyomtatott formában a Newsweek, amelyet teljes egészében az online csatornákra terelnek.

Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.