A virtuális valóság technológiák alkalmazása

|

Alapvetően változtatja meg a virtuális valóság alkalmazása egy sor iparág működését, kezdve a tervezéstől és gyártástól az értékesítésig és kommunikációig.

A virtuális valóság megoldások célja az emberi érzékelés megváltoztatása virtuális rendszerek segítségével. Az érzékszervi információk annyira valóságosnak tűnnek az agy számára, hogy a virtuálisat valóságosnak látjuk. Az otthoni felhasználás tekintetében a technológia még a kezdeti fázisában jár, de a játékosok körében egyre népszerűbb. Ugyanakkor a különféle iparágakban mind kiterjedtebben alkalmazzák.

Hirdetés

Autóipar
Ebben az iparágban a virtuális valóság technológia megváltoztatta a tervezési, biztonsági és vásárlási módszereket. Lehetővé teszi a dizájnerek és mérnökök számára annak megvizsgálását, hogy egy autó hogyan fog kinézni és működni, anélkül, hogy ehhez meg kellene építeniük több kísérleti modellt. A külső környezet virtuális modellezésével ugyancsak lehetővé válik a biztonsági funkciók tesztelése. A nagy márkák - köztük a Ford, a Volvo és a Hyundai - nem csupán az autók tervezésénél használják a virtuális valós technológiát, hanem az értékesítésben is.

Egészségügy
Az emberi test virtuális modelljeinek a segítségével az orvosok és kutatók értékes információkat kapnak arról, hogy mi fog történni, még mielőtt elkezdenék kezelni a pácienseket. Virtuális valóság alkalmazásokkal a sebészeti műtéteket 360 fokos nézetben és valós időben tudják közvetíteni a távoli országokban a beavatkozást figyelemmel kísérő szakemberek számára. Immár lehetőség van a technológiának köszönhetően robotokkal elvégzett műtétetekre is.

A decentralizált beteggondozás megvalósításának a lehetősége ugyancsak igen fontos innováció. A virtuális valóság alkalmazásokat úgy tervezik, hogy segítségükkel ugyanolyan módon lehessen információkat szerezni a páciensek állapotáról, mint egy személyes orvosi vizsgálat során.

Turizmus
A virtuális valóság technológia lehetővé teszi vezetett túrák megvalósítását bárhol a világon, így az érdeklődők előre tesztelhetik kiszemelt úticéljuk látványosságait. Ez különösen hasznos lehet a kisebb és kevésbé ismert helyek esetében.

Az utaztatással és vendéglátással foglalkozó cégek minden korábbinál szemléletesebben mutathatják be kínált desztinációikat és szálláslehetőségeiket. Az interaktív technológia lehetővé teszi a potenciális ügyfelek számára, hogy felfedezzék úticéljaikat még az utazás vagy szállás lefoglalása előtt. Egyes cégek odáig mentek, hogy valódi stimulánsokat (szél, illatok stb.) is alkalmaznak a szállás környezetének virtuális modellezésekor. Így például a Thomas Cook a Samsung Gear VR felhasználásával kínál realisztikus prezentációkat úticéljairól az ügyfeleknek.

Építőipar
A járműtervezéshez hasonlóan a virtuális valóság technológia megváltoztatta az építészek munkáját is. Az épületek tervezői immár szabadon kísérletezhetnek az összes jellemzővel a világítástól kezdve a felhasznált anyagokon át az egyes szintek elrendezéséig, míg az ügyfelek virtuális sétát tehetnek új lakásukban vagy épületükben, és még a megépítés előtt megtapasztalhatják annak jellemzőit. A technológia révén rengeteg idő és pénz takarítható meg a tervezés és kivitelezés során, továbbá elkerülhetők a nem megfelelő kommunikációból adódó félreértések.

Kiskereskedelem
A virtuális valóság technológia lehetővé teszi az üzletek számára, hogy az új bútoroktól kezdve egy blúz különféle árnyalatáig mindent bemutassanak a vásárlóknak akkor is, ha még nem rendelkeznek az adott termékkel. Ugyancsak lehetővé teszi a vevők számára, hogy még a vásárlás előtt teszteljék a kiszemelt termékeket.

Oktatás
Ezen a területen a virtuális valóság szárnyalására lehet számítani, ugyanis lehetővé teszi rendkívül hatékony, intenzív tanulási környezetek kialakítását. Jó példa erre a július óta elérhető, a tanulóknak és tanároknak egyaránt ajánlott, Google-féle Google Expeditions app, amely magával ragadó virtuális utazásokat kínál.

Pénzügyek
Immár megjelent a virtuális valóság a pénzügyi területen is. Például az amerikai Wells Fargo bank egyik első pénzintézetként kezdte tesztelni a technológiát, amikor 2014-ben megnyitotta digitális laboratóriumát a Facebook-féle Oculus Rift headset vizsgálatára. A cél annak lehetővé tétele volt, hogy az ügyfelek virtuálisan is elérhessék a bankfiókokat.

Időközben több virtuális valóság technológiájú banki app jelent meg digitális banki szolgáltatások nyújtására. Így például a BNP Paribas 2017 júniusában indította el virtuális valóság appját, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy egy virtuális valóság környezeten keresztül kezeljék a bankszámlájukat.

Film- és szórakoztatóipar
Ridley Scott és Steven Spielberg világhírű hollywoodi filmrendezők a virtuális valóság technológiát használó olyan projekteken dolgoznak, amelyek forradalmasíthatják a filmnézést. A virtuális valóság headsettel rendelkezők ugyancsak megtekinthetnek már egyes filmeket, amelyek a technológia alkalmazásával készültek.

Űrkutatás
A virtuális valóság technológiáknak - a vizaulizációnak és a termékviselkedés-tesztelésnek - köszönhetően a tervezők, mérnökök és gyártók sokkal gyorsabban tudják megvalósítani elképzeléseiket. Ugyancsak lényegesen hatékonyabbá teszi a technológia a karbantartást és üzemeltetést végző pilóták, földi irányítók, szerviz alkalmazottak és mérnökök munkáját.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!