Hirdetés
. Hirdetés

A webes hirdetők nyerték az olimpiát

|

A Google statisztikái szerint az online reklámozók és tartalomszolgáltatók komoly hasznot húztak a londoni olimpiai játékokból. A márkatudatosság és a fogyasztói elkötelezettség mellett az eladások is számottevő mértékben nőttek.

Hirdetés

London 2012 - Az első "közösségi" olimpia
London 2012 - Az első "közösségi" olimpia
A Google szerdán publikálta a vasárnap lezárult londoni olimpiai játékokkal kapcsolatos hirdetési statisztikákat és a világ legnagyobb sporteseményének ideje alatt futó online kampányokkal foglalkozó esettanulmányait.

Az első „közösségi olimpia”

A 2012-es játékokat már a megnyitó előtt „az első közösségi olimpiaként” emlegették a szakemberek, hiszen ez volt az első olyan a hasonló rendezvények sorában, amelynek megszervezésében és lebonyolításában integráns, meghatározó szerepet játszottak a „social” eszközök.

A közösségi megoldások nagyban megkönnyítették a szervezők és a résztvevők kapcsolattartását. A legjobban mégis a hirdetők jártak: Richard Keelty, a Google nagy-britanniai kirendeltségének termékmenedzsere szerdai blogbejegyzésében úgy fogalmazott, hogy az olimpia „egyértelmű nyertese” a digitális média volt, amely hatékonyan támogatta a vállalatokat a fogyasztók mozgósításában és kiemelkedően magas értékesítési mutatókat produkált.

Keelty szerint a látogatószám emelkedése és az aktív befektetői tevékenység nagyban hozzájárult az online kiadók sikeréhez.

Több hirdetés, növekvő bevételek

Az Egyesült Államokban a Google Display Networköt és a DoubleClick Ad Exchanget használó, sport témájú tartalmakat is közlő oldalakon az olimpia ideje alatt 19 százalékkal nőtt a hirdetések száma. A híroldalak kifejezetten jól kerestek: a játékok három hete alatt átlagosan 14 százalékkal nőttek a bevételeik.

A Google hirdetési platformja „rekordot döntött”: az egyik nagy kiadó weboldalán egyetlen nap alatt több mint 400 millió hirdetésmegjelenítést regisztráltak – sorolta az adatokat Keelty.

Sikeres kampányok

A Google termékmenedzsere a Visa „Go World” és a svájci Zurich biztosítótársaság „Share your sports moments” akcióját említette az olimpia ideje alatt futó legsikeresebb hirdetési kampányok között. A kártyatársaság a közösségi médiafogyasztókat célozta meg: a felhasználók online „hajrákkal” (cheer) buzdíthatták a Team Visa sportolóit. A nemzetközi kampány több mint 59 millió cheert produkált; a vállalat YouTube csatornáján cirka 47 millió videóletöltést regisztráltak.

A Zurich a német olimpiai csapatot támogatta. A Google-en és a YouTube-on futó kampányuk ideje alatt „szignifikáns emelkedést” mutatott a bInsurance provider Zurich also embarked on its "biztosítótársaságnál kötött szerződések száma.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.