Hirdetés
. Hirdetés

Akkor jó az IT, ha szinte észrevétlen

|

Az Invitel infokommunikációs szolgáltatóként nemcsak szakértői támogatást és IT-kapacitást, hanem az ehhez szükséges sávszélességet is képes biztosítani a folyamatos üzletmenethez.

Hirdetés

A virtualizáció és a felhőalapú szolgáltatások az Invitel ICT-stratégiájának fontos elemei a nagyvállalati és kkv-szektorban egyaránt. Marton László, az Invitel ICT üzletfejlesztési igazgatója szerint azonban a felhőalapú szolgáltatásoknak még nincs meg a megfelelő elfogadottsága: „Ügyféloldalról hiányzik maga a felismerés, hogy hol és hogyan használhatják, mennyire bízhatnak meg az ügyfelek egy ilyen típusú szolgáltatásban” – mondta a szakértő. Az IT-outsourcing elfogadottságához hasonlította Marton László a cloud iránti bizalmat: a legnagyobb kérdés az ügyfelek részéről az, hogy kitehetik-e egy publikus felhőbe üzleti kritikus folyamataik IT-támogatását vagy sem.

Manapság mind a teljes IT-kérdéskör vagy akár ennek részelemeként a felhőszolgáltatások mint költséghatékony, ugyanakkor jól skálázható IT-kiszolgáló környezetek már nemcsak az IT-vezetőket, hanem a cégvezetőket is érdeklik.

Hogyan lehet egy cégvezető számára kézzelfogható módon, üzleti folyamatokat gátló problémakörökből kiindulva rávilágítani az IT-megoldások sokszínűségére? Ez volt az alapja az Invitel országjáró rendezvénysorozatának, ahol a nem budapesti székhelyű kis- és középvállalkozásokat célozták meg. Az infokommunikációs cég célja volt, hogy érthetően mutasson alternatív javaslatokat a cégvezetők és informatikusok számára egy bérelhető, kvázi előfizethető informatikáról. „Nagyon sikeres volt a roadshow, ügyfeleink további konzultációkat – jelentős részben az Invitel virtualizációs megoldásaival kapcsolatban – kértek tőlünk.” Az üzletfejlesztési igazgató szerint ma egy kkv sokkal gazdaságosabban tudja kielégíteni kapacitásigényét így, mintha maga vásárolna szervereket. A nagyvállalati környezetben pedig mind központi környezet, mind kliens-szerver szinten adhat költség- és erőforrás-hatékony megoldást az Invitel által nyújtott virtualizáció.

Mindazonáltal akkor teszi jól egy vállalatvezető, ha nem az informatikával foglalkozik, hanem a saját üzleti céljaira és azok végrehajtására koncentrál. „Meggyőződésem, hogy az IT akkor működik jól, ha észrevétlen marad, azaz a cégvezető úgy tud az üzletre koncentrálni, hogy közben az informatika észrevétlenül, ugyanakkor rugalmas és költséghatékony módon tudja kiszolgálni az üzletmenet folytonosságát.”

Marton László, az Invitel ICT üzletfejlesztési igazgatója szerint az újkor informatikája mindenképpen arról szól, hogy az ügyfelek megfogalmazzák üzleti folyamataikat és azoknak a legfontosabb elemeit (például, számlavezetés, szerződés-nyilvántartás, flottamenedzsment, ügyfélkapcsolatok kezelése stb.), majd ehhez kész alkalmazás- és IT-infrastruktúra-környezetet kapnak a felhőből. Előnyben lesznek azok az infokommunikációs szolgáltatók – például az Invitel –, amelyek egy kézből, az IT mellett az ehhez szükséges sávszélességet is biztosítani tudják.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.