Hirdetés

Áttörő újítás a Rendszergazdáknak!

|

Olyan újdonsággal állt elő az Alphasonic Kft., amire a mai piaci helyzetben a Rendszergazdáknak a legnagyobb szüksége van. A cég 2012. november 28-án megrendezte az I. Országos Rendszergazda Konferenciát, ahol az érdeklődők támogatást kaphattak, ami segíti vállalkozásukat a pénzügyi, menedzsment és a marketing világában.

Hirdetés

Olyan neves és elismert szakértőket hívtak segítségül az előadások során, mint Jagodics Rita, kommunikációs tanácsadó, vagy Potencsik Szilárd, menedzsment tanácsadó. A cél az volt, hogy összefogják a Rendszergazdákat és támogatást, segítséget nyújtsanak a rendszergazda szolgáltató cégek vállalkozás-fejlesztéséhez. Az Alphasonic cég tulajdonosa - aki még most is szívesen lát el rendszergazdai feladatokat szabadidejében - egy nagyszabású kutatás eredményeiről tartott színvonalas előadást, amelynek az eredményeit a Rendszergazdák nagy izgalommal várták.

konferencia


Kapcsolati háló vagy világháló menti meg a Rendszergazdákat

A magyarországi vállalatok fele alkalmaz informatikai feladatok ellátására külső rendszergazdát, akiktől gyorsaságot, szakértelmet és érthető beszédet várnak el - derül ki az Alphasonic Kft. által készített felmérésből. Bár szűkül a piac, egyre kevesebbet akarnak fizetni a cégek.
Van kiút: kapcsolati háló vagy világháló kell az ügyfélfogáshoz.

A 100, Magyarországon működő (nem informatikai) vállalkozás körében végzett kutatás eredményéből kiderül: a cégek fele foglalkoztat saját rendszergazdát. A vállalatok 30 százaléka külső céget bíz meg informatikai rendszere üzemeltetésére, 18 százalékuk külső és belső rendszergazdát is alkalmaz, 2 cég pedig arról számolt be, hogy ismerős segít be az informatikai problémák megoldására.

Szakértelmet, de gyorsan

A megkérdezett cégvezetők többsége (52 százalék) elsősorban gyors megoldást vár el a rendszergazdai szolgáltatást nyújtó cégtől. Szintén fontos a szakértelem (27 százalék), a megbízhatóság (14 százalék) és az állandó elérhetőség (12 százalék). Emellett sokan fontosnak tartották, hogy a rendszergazda beszélje a megbízó nyelvét.

"Bár a szakértelmet csak második helyre sorolták a válaszadók, ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a szakértelem alapvető elvárássá vált, hiszen a kutatásból egyértelműen kiderült, hogy legtöbben a cégen belüli tudáshiány miatt fordulnak külső informatikusokhoz" - véli Kirov Kiril, a kutatást készítő Alphasonic Kft. ügyvezető igazgatója.

Az informatikai felmérés megerősítette, hogy az ügyfelek- és a törvényi szabályozás következtében is egyre fontosabb adatbiztonság miatt fokozottabb figyelmet várnak el a külső szolgáltatóktól is, ha azok érzékeny adatok közelébe kerülnek: a teljes titoktartás alapvetően fontos.

Kapcsolati háló vagy világháló kell az ügyfélfogáshoz

A kutatásból kiderül: a legtöbb cég illetékes vezetője elsősorban személyes kapcsolatok, ajánlások útján keresett vagy keresnek külső rendszergazdát (62 százalék). A válaszadók 26 százaléka fordul ilyen esetben az Internethez, azon belül főleg a Google keresőhöz, 10 százalékuk ad fel álláshirdetést, míg a maradék 2 százalék egyéb utakon jut megfelelő szolgáltatóhoz.

"Felmérésünkből jól látszik, hogy az ajánlás a legjobb marketing, de ha még nincs elegendő referenciánk, az Interneten való megjelenés jó lehetőségeket biztosít" - emelte ki Kirov Kiril. Hozzátette: "Nem elég, ha egy rendszerüzemeltető cég gyors, megbízható és szakmailag felkészült; fontos, hogy mindezt megfelelően kommunikálja is a neten kereső potenciális ügyfelei felé.”

Jó növekedési esélyek

Az Alphasonic által végzett kutatás eredménye egyértelműen megmutatja: van növekedési lehetőség az informatikai cégek számára, hiszen a hazai vállalkozásoknak mindössze 48 százaléka alkalmaz külső rendszergazdát (is).

Az érintett cégek által felhozott leggyakoribb indokok közt szerepel, hogy a munkatársak nem rendelkeznek kellő informatikai ismeretekkel, és nem is éri meg egy teljes, 8 órás munkahelyet ilyen célból fenntartani, mert nincs olyan sok informatikai probléma, ami ezt kitöltené. Ahol pedig van, azok közül sok helyen csak a kisebb, mindennapi problémákat oldják meg belső munkatárssal, a nagyobb és speciálisabb szakértelmet igénylő munkákra már külsős informatikai szakembereket alkalmaznak.

Hirdetés

Mi is ott voltunk az eseményen, a színvonal igazán nívós volt és a Rendszergazdák pozitív véleményei az eseményről igazán nagy bizakodásra adnak okot az alapítóknak.
2013. január 9-én pedig megtartják az első közös rendezvényüket a Rendszergazdákkal karöltve. A további fejleményekről a későbbiekben bővebb tájékoztatást adunk!

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.