Az Apple uralja a japán piacot

|

2012-ben az Apple adta el a legtöbb mobiltelefont Japánban, ezzel először sikerült valakinek megelőzni a helyi gyártókat.

A Hongkongban székelő Counterpoint Research jelentése szerint az Apple a japán mobilpiac 15 százalékát uralja, megelőzve a 14 százalékos Sharpot és Fujitsut. Kiderült az is, hogy a Felkelő Nap Országában a mobiltelefon eladások feléért immáron külföldi gyártók felelősek.

A japán mobilpiacot mindig is a Galápagos-szigetekhez hasonlították, mivel függetlenül fejlődött a világ többi részétől. De az okostelefonok érkezésével az elszigeteltségnek vége lesz. Úgy tűnik, mégis meg lehet változtatni a japán piacot kérdés, hogy jobb vagy rosszabb irányba.

Hirdetés

Az elemzők szerint a külhoni gyártók egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a japán tortából, méghozzá az Apple vezetésével, hiszen a cupertinóiak 2012 harmadik negyedévében az okostelefon eladások negyedét bonyolították, megelőzve a Fujitsut.

A Samsung már nem ért el ilyen sikereket, részben mivel az Apple már az “okostelefon-bumm” előtt is megvetette a lábát az országban,részben pedig amiatt, hogy igen erőteljes marketing tevékenységet folytat. Az sem utolsó szempont, hogy a helyi szolgáltatók igen kedvezményesen kínálják az iPhone előfizetéseket.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.