Az ausztráloknak elegük van a Google-ból és a Facebookból

|

Az ottani versenyhivatal szerint a két óriás a hírek és a hirdetések kezelése terén átláthatatlan gyakorlatot folytat, ezért testületet hoznak létre a praktikák kivizsgálására.

Hirdetés

Az ausztrál versenyhivatal új testület felállítást javasolja, amely a Facebook és a Google online hirdetési és hírpiaci gyakorlatát hivatott vizsgálni.

Az Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) egy jelentésében arra a következtetésre jutott, hogy a két óriás tisztességtelenül használja piaci túlsúlyát.

A jelentés szerint a Facebook és a Google alboritmusai, amelyek a hirdetések megjelenését szabályozzák, nem elég átláthatók, és segítségükkel a két cég háttérbe tudja szorítani egyes hirdetők érdekeit.

A két óriáscég ezenkívül a hírek terjesztésébe is beleavatkozik, és ezzel kárt okoz a médiacégeknek, illetve megnehezíti az olvasók dolgát, hogy megbízható információkhoz jussanak.

Az ACCC azt javasolja, hogy hozzanak létre egy új testületet, amely kivizsgálja, hogy a Google s a Facebook miként rangsorolja a hirdetéseket és a híreket.

A két érintett óriáscég egyelőre nem reagált a bejelentésre, de korábban mindketten kinyilvánították elkötelezettségüket az álhírek terjedésének megadályozására.

Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.