Hirdetés

Az innováció egy garast sem ér?

|

Az Asymco tanulmánya szerint a nehézsúlyú tőzsdei befektetők szemében a világ legértékesebb techcége, az Apple csak annyit ér, amennyit aktuális slágertermékei hoznak.

Hirdetés

Horace Deidu, az Asymco alapító-újságírója a közelmúltban hosszabb időt töltött Londonban, ahol ügyféloldali (buy-side) elemzőkkel találkozott. Ezek a szakemberek valódi tőzsde-murénák, akik sok billió dollárnyi befektetési tőkét mozgatnak, és szolgáltatóoldali (sell-side) kollégáikkal ellentétben csak igen ritkán osztják meg ötleteiket és stratégiájukat a klienseikkel vagy a sajtó képviselőivel.

Deidu, aki számos bizalmas megbeszélést folytatott a londoni befektetési tótumfaktumokkal, arra a meglepő következtetésre jutott, hogy az Apple részvényállományának hetven százalékát kezelő alapok csak és kizárólag az értékesítési mutatókat veszik számításba a céggel kapcsolatos befektetési döntéseiknél. A világ legértékesebb technológiai vállalata és márkája a vezető pénzemberek szemében nem több, mint saját aktuálisan futó termékvonalainak összessége; a gyártónál felhalmozott technológiai tudás és emberanyag, a páratlan innovációs potenciál fabatkát sem ér a számukra.

Hirdetés

A szakíró a befektetési alapok üzletpolitikáját elemezve azt találta, hogy a részvényárak alakulása egyenes arányban van az Apple vezető termékei iránti fogyasztói érdeklődéssel. 2005-ben mindenki iPodot akart venni - a részvények ára ugrásszerűen megnőtt; 2006-ban estek az értékesítési mutatók - és velük zuhant a vállalat tőzsdei értéke is. 2007-ben - köszönhetően az iPhone rekordeladásainak -, megint megugrott a papírok ára, amit 2008-ban és 2009-ben ismét meredek esés követett.

„Ezt a több éves, igen változékony időszakot konstans, rendkívül jól követhető invesztíciós magatartás jellemezte" - írta Deidu Is Innovation Valuable című cikkében. „Ez arra mutat, hogy a nagybefektetők számára Apple részvényeket venni annyi, mint ráülni az iPod, az iPhone vagy az iPad aktuális piaci sikerére."

Deidu szerint az Apple befektetői megítélése olyan, mintha egy sikeres hollywoodi céget - kézenfekvő például a Pixart hozta fel - csak és kizárólag a filmjei jegyeladásaiból befolyó bevétel alapján ítélnének meg. „Az Apple a termékei nélkül tőzsdei szempontból teljesen értéktelen" - összegezte sokkoló véleményét az Asymco alapítója.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.