Hirdetés
. Hirdetés

Belépett a piacra az élménybankolás

|

Az ügyfélkapcsolat minőségét hivatott javítani az a százmilliós nagyságrendű fejlesztés, melynek eredményeként a személyes banki szolgáltatásokat virtuálisan is igénybe lehet venni. Egyszerűen, világosan és magyarul - de csak egy pénzintézetnél.

Hirdetés

A tisztán magyar tulajdonban lévő Gránit Bank Zrt. bemutatta legújabb elektronikus szolgáltatását, mely a technika adta lehetőségek felhasználásával biztosítja - csak is - a Gránit Bank ügyfelei számára, hogy banki ügyeiket az iroda vagy az otthon elhagyása nélkül, mégis banki ügyintéző támogatásával intézzék. Ezzel mondhatni létrejött az olcsó, gyors, érthető, közvetlen ügyfél-bank találkozás.

„Ez a megoldás hazánkban és nemzetközi viszonylatban is egyaránt újszerű” – mondta Hegedüs Éva a Gránit Bank Zrt. alelnök-­vezérigazgatója, aki Demián Sándorral, a bank alapítójával közösen találta ki az alapötletet. Külföldi „best practice” hiányában saját, hazai és nemzetközi kutatásokat elemezve arra a következtetésre jutottak, hogy az internet terjedésével az Észak-európai illetve skandináv országok jelenlegi állapotát Magyarország a következő 7-10 évben elérheti. Adataik szerint jelenleg 5,2 millió magyar netezik rendszeresen, ezen belül a 60 év feletti korosztály 17 százaléka és a 8 általánost végzettek közel 40 százaléka is gép elé ül már. Egy biztos, a korszerű technikát és a személyes kapcsolatot ötvöző megoldás az elektronikus csatornákat preferáló ügyfelek között lesz igazán népszerű.

Az új szolgáltatás mögött álló, külső partner által fejlesztett rendszer biztonságos, a pénzügyi szabályok betartásával működik, és független szakértő által auditált – éppen ezért szabadalmaztatják az eljárást – mondta Hegedüs Éva. A százmilliós nagyságrendű fejlesztés eredményeként a Gránit-ügyfeleknek lehetősége van arra, hogy élő videó és hang kapcsolatot létesítsenek a Gránit Bank ügyintézőjével anélkül, hogy a bankfiókba bemennének, parkolnának, vagy sorszámukkal a kezükben várakoznának.

Mint megtudtuk, a callcenterek jogszabályi keretei között működő szolgáltatást napi 1000 hívásra optimalizálták, mely során az ügyfél tájékoztatását követően - amennyiben hozzájárul - a hang és kép is rögzítésre kerül, az adatok archiválása pedig vagy a létrejövő banki bizonylatok alapján, vagy ezek hiányában, azaz egyszerű tájékoztatás vagy érdeklődés esetén az adatvédelmi előírásoknak megfelelően történik.

Az újítás jelentősége a személyesség és a hatékonyság kettősén alapul. A szolgáltatás olyan, webkamerával ellátott, internet eléréssel rendelkező, személyi számítógépeken keresztül érhető el, amelyek megfelelnek a rendszer technikai követelményeinek. A jelenleg kereskedelmi forgalomban kapható személyi számítógépek döntő többsége alkalmas a szolgáltatás használatára. Annak érdekében, hogy az érdeklődők és a Gránit Bank ügyfelek ellenőrizni tudják, hogy számítógépük alkalmas-e a szolgáltatás teljes körű igénybevételére, a szolgáltatás honlapján kialakításra került egy ügyfélbarát ellenőrző oldal, amelyen az ellenőrzéshez szükséges legfontosabb teendők összefoglalása található.

Az ügyfél és ügyintéző között létrejövő kapcsolat biztonságos, titkos, zárt rendszerben jön létre, mely megakadályozza a jogosulatlan személy általi lehallgatást vagy manipulációt. A rendszer a legmodernebb biztonsági megoldások alkalmazásával, többszintű ügyfél azonosítással került kialakításra, amelyet független biztonsági szakértők hitelesítettek. A hang és videókapcsolattal egyidejűleg lehetősége nyílik az ügyfélnek biztonságos, titkosított, szöveges üzenetváltásra („chat”) is banki ügyintézőjével. A Gránit Bank ügyfelei számára a bankügyek intézésének megkezdéséhez, a fokozott biztonság garantálása érdekében az ügyfél internetbankban használt felhasználónevének és jelszavának megadása után a szolgáltatás egy egyszer használatos jelszót is küld SMS üzenetben, ami garantálja a biztonságos ügyintézést.

Az „Érdeklődés” és a „Tanácsadás” funkció teljes mértékben ingyenes, az „Ügyintézés” funkció pedig havi díjas, amely a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötését követően július 1-jétől elérhető.

A Gránit Bank a szolgáltatás elérhetőségének bővítése érdekében a közeljövőben iPhone és iPad készülékekre, valamint Android operációs rendszert futtató mobiltelefonokra és tablet készülékekre egyaránt elérhetővé teszi újítását.

A sajtótájékoztatón Hegedüs Éva, Alelnök-vezérigazgató tájékoztatást adott továbbá a Gránit Bank első két éves fejlesztésiről és a legfőbb eredményekről. Beszámolt arról, hogy a többségi tulajdonos Demján Sándor mellett további 6 tulajdonostárs is csatlakozott a Bankhoz, akik tulajdonrésze 18,4%-ot tesz ki.  A bank mérlegfőösszeg 5,5 szeresére, 7,1 Mrd Ft-ról közel 40 Mrd Ft-ra nőtt az elmúlt két évben 2010. májusa óta, a betétállomány több mint 6,5 szeresésre nőtt és így elérte a 36,5 Mrd Ft-ot, a hitelállomány megközelíti a 15 Mrd Ft-ot, amely eredményeképpen közel háromezer ügyfelet szolgál ki jelenleg a pénzintézet. A Bank szolgáltatásai a budapesti központi fiókon, a mobil bankári hálózaton és a Bankfiók az Otthonában/Irodájában szolgáltatáson kívül július 1-től a BROKERNET-tel kötött stratégiai partnerség alapján 16 vidéki városban és további 2 Budapesten megnyíló Gránit Bank Ügyfélközpontban is elérhetővé válik.  

A Gránit Bank sajtóeseménye azért is volt különleges, mert olyan szavak hangzottak el, ami az utóbbi néhány évben messziről kerülte a bankokat: beruházás, fejlesztés, építkezés.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.