Hirdetés
. Hirdetés

Csökkennek a szolgáltatók mobilbevételei, mégis drága a mobilozás - merre tovább?

|

Az egész világon egyedülálló módon, Európában csökkentek a mobilszolgáltatók bevételei az elmúlt évben.

Hirdetés

Ennek számos oka van, néhány, mint például a különadók, országspecikfikusak, de bizonyos jelenségek egész régiókban hozzák hátrányba a vállalatokat - mondta Solt Ádám az internetet.hu távközlési összehasonlító portál szakértője.

Hirdetés

Világszinten 4% volt a növekedés tavaly, míg a hagyományos szolgáltatásokból származó pénzekből mind kevesebb folyt be az európai, kifejezetten a kelet-európai telekom cégekhez. Bár néhány országban, például Svédországban és Németországban emelkedtek a bevételek, ez leginkább a 4G technológia bevezetésének és a nagyfokú penetrációnak köszönhető.
Számos más országban ugyanakkor csökkenés figyelhető meg, legnagyobb mértékben a gazdasági válság által sújtott Spanyolországban, Portugáliában, Görögországban és Olaszországban, továbbá Írországban is.

Rossz gazdaság, nagy verseny, drágaság

A bevételek csökkenéséért nem csak a válság okozta általános gazdasági visszaesés felelős, de többek között az új szabályozások is, így például a roaming díjak leszorítása is az EU-n belül. Olyan tényezők is befolyásolják a bevételeket, mint például a kevesebb elküldött SMS, amelyért az internetes üzenetküldő szolgáltatások felelnek, és persze az új előfizetők kis száma, mivel a penetrációt már nehéz növelni.

 

A nyugati országokban bizonyos esetekben a verseny is felelős lehet a bevételcsökkenésért, hiszen a szolgáltatók kénytelenek csökkenteni áraikat, hogy lépést tudjanak tartani a konkurenciával és megtarthassák előfizetőiket. Itthon a szolgáltatók legfrissebb mobilcsomagjait vizsgálva azt látjuk, hogy a verseny kevésbé kiélezett.

Hogyan lehet ezen fordítani?

Mivel a penetráció már szinte teljes a bevett technológiák esetében, a hangsúly inkább az új szolgáltatások és szolgáltatás-csomagok bevezetésén van. A telekom cégek így meglévő előfizetőiknek adhatnak el termékeket ahelyett, hogy elkeseredetten próbálnának minél nagyobb szeletet kihasítani a még el nem kötelezettek táborából vagy éles árversenybe bocsátkoznának - jósolta az internetet.hu szakértője.

A penetráció növelésére egy területen van még nagyobb lehetőség, ez pedig az új generációs mobilinternet szolgáltatás, a 4G. Ennek lefedettsége hazánkban például még csak néhány nagyobb városban, illetve a főváros környékén számottevő. Az ügyesen taktikázó, jó időben az infrastruktúraépítésbe fektető vállalatok számos új előfizetőt szerezhetnek maguknak a következő években ezzel a szolgáltatással.

A magyar szolgáltatók számára kifejezetten ajánlott lehet a mobilinternetes tarifák csökkentése, hiszen hazánkban a legtöbben azért nem használnak ilyen szolgáltatást, mert helyette az olcsóbb vezetékes szolgáltatásokat alkalmazzák inkább.

Az is megoldás lehet, ha a szolgáltatók csomagban adják el termékeiket, például az új generációs mobilnetet hagyományos hang és üzenetküldő mobilszolgáltatásokkal, így ezekből is nagyobb bevételekre tehetnek szert.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.