Digitális karmesterek és megafelhők

|

Évszázadok óta élünk és dolgozunk együtt a gépekkel, ám ezek a kapcsolatok 2018-ban teljesen új szakaszba lépnek, és minden korábbinál nagyobb mértékben szövik majd át a mindennapi életünket - vetíti előre a Dell Technologies és az Institute for the Future jelentése.

Korszakváltás előtt áll az emberiség, és ez az átalakulás, amelynek a mesterséges intelligencia, a kiterjesztett valóság, a dolgok internete és a felhőalapú számítástechnika egyaránt motorja, már jövőre érezteti hatását. A Dell Technologies víziója szerint a következő években a mesterséges intelligencia már nem csupán az adatok szelektálását segíti, hanem a felhasználásban is változásokat fog hozni. Részt vesz majd az adatalapú, gondolkodást igénylő feladatok ellátásában, csökkentve a felméréssel, megbeszéléssel, forgatókönyv-tervezéssel és az innováció tesztelésével töltött időt, így szabad teret ad az embereknek a döntéshozatalhoz.

Hirdetés

Bár egyes munkahelyek megszűnnek, viszont szükség lesz a mesterséges intelligencia tanításával és finomhangolásával foglalkozó informatikusokra; szakemberek fogják megadni a jó és rossz üzleti eredmények paramétereit, határozzák meg a részvételi szabályokat vagy definiálják a "jutalom" fogalmát.

Keveredő valóságok
Rövidesen beágyazódik a mesterséges intelligencia mindenbe, ami a dolgok internetéhez kapcsolódik, hiszen a csatlakozási csomópontok költsége nullához közelít, és a keletkező temérdek adattal meg kell birkózni valahogy. Okostárgyak vesznek majd körül minket mindenhol, és általuk okosabban élhetjük az életünket is. Mi, emberek pedig a minket körülvevő technológia "digitális karmestereivé" válhatunk, a technológiát önmagunk kiterjesztéseként használhatjuk.

Arra sem kell már sokáig várnunk, amíg elmosódnak a tényleges és a kiterjesztett valóság közötti határok. Az AR kereskedelmi alkalmazásának létjogosultsága már most nyilvánvaló, és a VR is rendkívül ígéretes technológia, amely megragadó élményeket tud nyújtani, továbbá kétségtelenül át fogja alakítani a szórakoztatóipart és a játékpiacot. Viszont az emberi hatékonyság maximalizálására és a fejlődő munkaerőpiac "törzsi tudásában" rejlő lehetőségek kiaknázására használatos technológiaként nagy valószínűséggel az AR fog elterjedni.

S ha már élmény: a Dell Technologies Digital Transformation Index szerint a közép- és nagyvállalatok vezetőinek 45 százaléka gondolja, hogy a vállalatuk a következő öt éven belül elavulttá válhat, és 78 százalékuk tekinti a startupokat üzleti fenyegetésnek. Még fontosabbá válik tehát az ügyfélélmény. Az ügyfelek jobb megértésében segíteni fognak a prediktív elemzések, a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia. Nem a munkatársak és nem is a chatbotok lesznek az egyedüli kapcsolattartók: az emberek és az intelligens virtuális ügynökök egy csapatként fognak együtt dolgozni.

A felhő nem célállomás…
…hanem csupán egy informatikai modell, amelyben az összehangolás, az automatizálás és az intelligencia mélyen beágyazódik az informatikai infrastruktúrába. Jövőre a vállalatok zöme mozdul majd el a többfelhős módszer felé, kihasználva az összes modell által képviselt értéket a nyilvánostól kezdve a magán-, szolgáltatott, felügyelt és SaaS-felhőkig, jósolja a tanulmány. Az egyre több alkalmazás és terhelés különböző felhőkre helyezése azonban elkerülhetetlenné teszi a felhősilók elburjánzását, ami megakadályozza, hogy a szervezetek teljes mértékben kihasználhassák az adatelemzés és a mesterségesintelligencia-alapú kezdeményezések nyújtotta előnyöket. Előfordulhat az is, hogy az alkalmazások és az adatok nem a megfelelő felhőbe kerülnek, ami kedvezőtlen eredményekkel járhat.

A következő lépés a "megafelhő", amely több magán- és nyilvános felhő kombinálásával összefüggő, holisztikus rendszert alkot. A megafelhő képes lesz összevont, intelligens képet adni egy teljes informatikai környezetről, de csak akkor válik lehetségessé, ha többfelhős innovációkat valósítunk meg a hálózatkezelés (adatok felhők közötti mozgatása), tárolás (az adatok megfelelő felhőbe helyezése), számítás (a terhelésnek leginkább megfelelő feldolgozás és gyorsítás használata) és összehangolás (a hálózatkezelés, tárolás és számítás felhők közötti összekapcsolása) területén. Ebben a következő generációs informatikai környezetben az ügyfeleknek is mesterséges intelligenciát és gépi tanulást kell majd alkalmazniuk a magasabb szintű automatizálás és a jobb áttekinthetőség elérése érdekében.

Ebben a kapcsolatokkal egyre inkább átszőtt világban az esetleges zavarok által keltett hullámok messzebbre és gyorsabban terjedhetnek, és az apró, észrevétlen hibák óriási hibákhoz vezethetnek. Ezért a következő évben növekvő szerephez jut a kiberbiztonság.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!