Hirdetés

E jelben győzni fogsz

|

Barack Obama megértette, mire jó az internetet: már eddig is többszáz millió dollárt kalapozott össze online adományokból.

Hirdetés

Barack Obama, az amerikai Demokrata Párt elnök-jelöltje a technológia segítségével radikálisan átalakította a politikai kampányok gyakorlatát: nem csak a támogatókkal való kapcsolattartáshoz, de az új választók megnyeréséhez és a pénzgyűjtéshez is felhasználta a legkorszerűbb internetes technikákat. Az internetes kampányolás úttörőiként Howard Deant ás John Kerryt szokás említeni, az InformationWeek szerint azonban Obama értette meg először igazán a web erejét, és olyan módokon használta fel azt a saját kampányában, amelyekre négy évvel ezelőtt még csak nem is gondolhattak. Három olyan terület volt, ahol a web-alapú technológiákat annak érdekében használták fel, hogy Obama elnyerje a demokrata elnökjelölti posztot.

1. Pénzgyűjtés
Obama stábja lélegzetelállítóan nagy összeget kalapozott össze az interneten keresztül a támogatóktól. Amikor februárban a legkritikusabb részéhez érkezett a Barack Obama és Hillary Clinton közötti demokrata-párti előválasztási kampány, egy hónap alatt 55 millió dollárt sikerült összegyűjtenie Obama stábjának, ami 94 százalékban 200 dollárnál kisebb összegekből állt össze, amelyet többnyire online utaltak át. Azaz Obama anélkül tudott minden korábbinál több pénzt összegyűjteni, hogy bármilyen érdekcsoportnak el kellett volna köteleznie magát, vagy hogy az energiája nagy részét az adománygyűjtésre kellett volna fordítania.

Mára a demokrata elnökjelölt összesen több mint 200 millió dollárt gyűjtött össze 1,3 millió támogatótól - ami óriási teljesítmény egy olyan jelölttől, aki korábban nem rendelkezett tapasztalatot egy országos kampány levezénylésében. A siker nagyrészt Joe Rospars-nak köszönhető, aki a 2004-es kampányban Howard Deant segítette, ezt követően pedig egy online adománygyűjtő vállalatot hozott létre.

obama.jpg

A The Washington Post weboldalának egyik kommentálója szerint az újfajta adománygyűjtés sikere annak köszönhető, hogy a kampánnyal eredményesen szólították meg a fiatal "MySpace-generációt", amely ugyan kevés jövedelemmel rendelkezik, de megérti, hogy az egyszerűen elküldhető, kis összegű támogatásával is mennyit segíthet.

2. Az IT-iparág királycsináló szerepben
Az észak-kaliforniai IT-iparág szereplői mára az országos demokrata politika meghatározó tényezőjévé lépett elő. Ezt az újfajta királycsinálói szerepet Obama ismerte fel a legjobban: kampányának észak-kaliforniai pénzügyi vezetője John Roos, a palo alto-i Wilson Sonsini Goodrich & Rosati informatikai jogi cégének vezetője. Roos segített Obamának abban, hogy a Szilikon-völgy fiatal befektetőit és cégvezetőit - akik a politikát az üzletbe vetett lelkesedésük természetes kiteljesítéseként látják - megnyerje, ami az elnökválasztási kampány véghajrájánál még nagyon jól jöhet.

Emellett többezer olyan online támogatói csoportot is létrehoztak ezek cégek, amelyek a technológiai közösséget közvetlenül meg tudták szólítani: a munkatársak - akiknek semmi gondot nem okoz egy legfeljebb 2300 dolláros egyéni támogatói csekk kitöltése - is nagy számban nyúltak a zsebükbe.

3. Az online közösségek bevonása a politikába
A "Yes We Can" című kampányvideó legnépszerűbb változatát csaknem 8 millióan tekintették meg a Youtube-on. Szakértők szerint ez is azt mutatja, hogy Obama volt az, aki az elnökjelöltek közül a legjobban megértette, hogy az internet és a kommunikáció egyéb új formái miként alakítják át a politikai kampányokat, ahol mind a helyi, mind az országos üzeneteket a leghatékonyabban lehet eljuttatni az emberekhez.

Így például Obama a beszédei végén gyakran szólította fel a gyűlés résztvevőit, hogy mentsék el telefonjukra a kampány sms-számát, és küldjenek egy üzenetet, amelyben megadják elérhetőségeiket.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.