Hirdetés
. Hirdetés

E-útdíj: az első aláírások

|

Elsőként a Secret Control GPS Kft.-vel szignózták a szerződést.

Hirdetés

Szerződést írt alá az Állami Autópálya Kezelő a Secret Control GPS flottakövetési szolgáltatóval arról, hogy a fuvarozók a cég hálózatán keresztül teljesíthetik útdíjfizetési kötelezettségüket. Az ÁAK szigorú feltételeket támaszt partnereivel szemben, ezek teljesítését külön auditálják. Időközben az is kiderült, hogy a bevallási közreműködők az útdíjbevétel 1,8 százalékát kapják a tevékenységükért.

 

Sok bizonytalanság övezi az e-útdíj bevezetését, de az hamarosan kiderül, hogy mely cégek lesznek az Állami Autópálya Kezelő partnerei.

Aláírják az autópálya-társaság vezetői az együttműködési szerződéseket a bevallási közreműködőkkel, vagyis azokkal a társaságokkal, amelyek rendszerén keresztül a fuvarozók teljesíthetik az útdíjfizetéshez szükséges bevallási kötelezettségüket. A szerződés tartalmazza, milyen felelősséget vállalnak a társaságok, illetve milyen feltételekkel lehet valaki az ÁAK partnere.

Szász János, a cég kereskedelmi vezetője elmondta, a megállapodás aláírását követő napokban auditálási eljárást tartanak cégüknél. Az ÁAK ellenőrei megvizsgálják a technikai hátteret, valamint a személyi feltételeket, az ügyfélszolgálat munkáját, beosztását. Ha mindent rendben találnak, akkor a június 24-i időponttól regisztrálhatják készülékeiket az útdíjrendszerben a társaság előfizetői.
Fontos, hogy csak azoknak a cégeknek az ügyfelei számolhatnak el elektronikusan, akik az ÁAK-val szerződött flottakövető szolgáltatását veszik igénybe. A többiek csak a nehézkesebb és több adminisztrációval járó megoldással, a viszonylati jeggyel közlekedhetnek július 1. után.

A múlt hét szerdai Magyar Közlönyben megjelent, hogy a flottakövetési szolgáltatók a befizetett útdíj összegének 1,8 százalékát kapják annak fejében, hogy rendszerüket használják az e-útdíj elszámolásához. A szakértők szerint egyelőre nem derül ki, hogy ez az összeg mire lesz elég, hiszen a szolgáltatóknak mindenképpen fejlesztéseket kell végrehajtaniuk. Egyrészt beruháznak a technikai háttér erősítésébe, hiszen a növekvő feladatok a szerverpark megerősítését követelik, másrészt fejleszteniük kell az ügyfélszolgálati munkát. Szász János szerint náluk mindenképpen szükséges a létszám bővítése, mert az országon áthaladó kamionosokkal idegen nyelveken is tudni kell egyeztetni. Ha valaki török, szerb, vagy egyéb nyelven kér segítséget, azt is meg kell oldani.

Továbbra is feszültséget okoz, hogy a rövid határidő miatt nem lehet minden teherautóba fix nyomkövető egységet beépíteni. Ezen a problémán enyhít, hogy pénteken bemutattak egy okos, szivargyújtós egységet (on the board unit – OBU), amellyel szintén csatlakozhatnak a fuvarozók a fizetési rendszerhez. Szász János elmondta, nagy a szolgáltató felelőssége abban, hogy a határidőig megfelelő megoldással tudja kiszolgálni a kamionosokat.

A szakértő elmondta, a most bemutatott Webbase OBU MULTI készülék nettó 45.000 Ft összegért beszerezhető, kétsoros kijelzőjén beállítható a jármű tengelyszáma is, ennek függvénye ugyanis az útdíj mértéke. Több nyelv választható a menüből, és ha bármi gond adódik a kapcsolattal, akkor hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt. Az eszköz az EU-ban későbbiekben bevezetésre kerülő EETS szabványnak is alkalmassá tehető, így a nemzetközi fuvarozóknak nem kell majd a közeljövőben új OBU-t beszerezniük.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.