Hirdetés
. Hirdetés

Egymilliárd androidos telefont értékesítenek 2013 végéig

|

Alig négy évvel azután, hogy az operációs rendszer első kereskedelmi forgalomra kész verziója megjelent, az Android alapú mobiltelefonok eladása meghaladja majd az 1,1 milliárd darabot az IHS iSuppli piackutató cég szerint.

Hirdetés

Az androidos telefonok éves értékesítése 451 millió darab lesz az idei 357 millió darab után – olvasható az IHS iSuppli Wireless Communications Smartphone Report-ban.

Az Apple iOS a második helen van a piaci versenyben, s az egymilliárdos határt várhatóan 2015-ben éri majd el. De eközben az Android exponenciális sebességgel fog terjedni, s az összesített eladásai 2016-ra meghaladják a 3 milliárdot.

Az Apple és a Google együtt 76 százalékos piaci részesedést tudhatnak magukénak. Ezt nem csak az új élményt nyújtó szoftverekkel érték el, hanem egy új szoftver üzleti modellel is. A Google elsősorban a hirdetési bevételekre koncentrál, amelyekhez az operációs rendszeren keresztül vezet az út, az Apple viszont divatcikket csinált a telefonból, amelynek dizájnját, hardverét és szoftverét egyaránt ellenőrzése alatt tartja.

Az elmúlt években a szabad forráskódú szoftverek elfogadottsága jelentősen emelkedett, amelyhez a Google az Androiddal alaposan hozzájárult, s bizonyította, hogy – szemben az Apple-lel –, hogy nem csak a szigorúan birtokolt szoftverek képesek sikerre a piacon.

Daniel Gleeson, a IHS elemzője szerint az Android leigázta a világot, s az első olyan szoftver lehet, amely eléri az egymilliárd darabos kiszállítást. Ezt azzal érte el, hogy a mobiltelefon-gyártóknak ingyen bocsátotta rendelkezésére a terméket, abban reménykedve, hogy az elterjedő rendszeren keresztül hirdetési- és másfajta szolgáltatásokból búsás haszonra tehet szert. 

A jelentés szerint a mobiltelefon piaci harc nem csupán a hardverek életciklusához igazodva zajlik, hanem az operációs rendszerek között is, amelyekre egész ökoszisztémák épülnek a telefonokat életstílus központú termékekké változtatva. Ezek az ökoszisztémák határozzák majd meg a fejlesztések irányát, és azt is, hogy a verseny milyen színtereken folytatódik majd tovább.

Az utóbbi évek legnagyobb tanulsága az volt – állítja a jelentés –, hogy a mobiltelefonok innovációja a gyártó cégek számára állandó kényszer, mert világosan meg kell különböztetniük, a jól ismert márkák alatt forgalmazott készülékeiket a piacon. Ebben a leghatásosabb eszköz a felismerhető felhasználói tapasztalat terjesztése lehet, amit az innovatív hardver és az applikációk színes sokaságának párosításával lehet elérni. Azaz a termék varázsa legalább olyan fontos, mint a közösség, amelyben azt használják – vélekednek az IHS iSuppli elemzői.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.