Hirdetés
Hirdetés

Egyre népszerűbb a digitális tévé

|

Augusztusban a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,572 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság múlt héten kiadott, a tizennégy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épülő és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának immár szinte 88 százalékát lefedő gyorsjelentése alapján a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; HD Platform Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) augusztus végén 2,769 millió előfizetést tartottak nyilván.

Augusztusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 56,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 56,4 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül augusztusban 625 ezerről 636 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 900 ezer volt a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A MinDig TV Extra szolgáltatásnak 36 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a júliusi 22,7 százalékról 23 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése augusztusban 33,8 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték korábban 43,6 százalékos, augusztusban 43,2 százalék volt.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,3 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 21,7 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán immár az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma augusztusban 1,833 millió, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,197 millió volt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,8 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 18,8 százalékkal, ezt követi a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - kisebb szolgáltató együttes részesedése 17,5 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,1 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 42,6 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,6 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 21,7 százalék.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.