Hirdetés
. Hirdetés

Egyre népszerűbb az automata házhozszállítás, de van még hová fejlődnie

|

A legnagyobb futárcégek és kiszállítók beszélgettek arról, hogy mi a jövője az automata házhozszállításnak.

Hirdetés

A TechCrunch három, a házhozszállítás fejlődésében nagyon is érdekelt cég vezetőjével beszélgetett arról, hogy pontosan milyen hatással volt a koronavírus kitörése és a karanténhelyzetek bevezetése az ipar ezen szegmensére. A megkérdezettek között a FedEx, a Postmates és a Refraction AI vezetői voltak jelen, hogy különböző szempontokból körüljárhassák a témát.

Hirdetés

A legfontosabb probléma az utóbbi időben az érintésmentes kiszállítás, mely az automatizálás fejlődését sürgeti, a FedEx pedig egyből meg is duplázta az ezen a területen folytatott kísérleteit. A cégek szerint az emberek hozzá fognak szokni ahhoz, hogy robotok végzik a kiszállítást, és az is benne van a pakliban, hogy ez a fajta kézbesítés lesz a leggyakoribb módszer. A Postmates már most végez kiszállításokat robotokon keresztül, és ugyan ez még tesztüzemben működik, már most rengeteg hasznos infót gyűjtöttek arról, hogy ezek az eszközök mennyi időt képesek működni, mennyit tudnak utazni és hány kiszállítást képesek ezalatt véghezvinni.

Persze vannak még  problémák, ugyanis ezek szabályozását még meg kell alkotni. Ahogyan példának okáért a drónok sem repkedhetnek engedély nélkül a városok légtereiben, ugyanúgy az önjáró kiszállító eszközökhöz is meg kell alkotni a megfelelő jogszabályi kereteket. Persze mindezek felgyorsulhatnak a koronavírus miatt, hiszen a kormányzatok érdeke is, hogy minél gyakoribb legyen az érintésmentes kiszállítás.

Szintén probléma az is, hogy az ilyen eszközök miatt rengetegen veszíthetik el az állásukat, hiszen hosszú távon biztonságosabbak, olcsóbbak és pontosabbak, mint az emberi munkaerő. Noha a FedEx és a Postmates vezetői úgy gondolják, hogy a robotok mellett ugyanúgy szükség lesz az emberekre, a Refraction AI alapítója, Matthew Johnson-Roberson szerint lesznek, akik elvesztik munkahelyeiket. Éppen ezért azt szorgalmazza, hogy már most meg kell találni erre a problémára a megoldást, mert komoly gondot jelent majd, ha figyelmen kívül hagyják az emberi tényezőt.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.