Hirdetés
. Hirdetés

Eltűntek a feltöltőkártyás mobilosok

|

A KSH jelentése szerint hazánkban elsőként csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma.

Hirdetés

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb gyorsjelentése szerint hazánkban elsőként csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma. 2009 márciusának a végén 12,1 millió előfizetéssel rendelkeztek a hazai fogyasztók, amely a 2008. év végi negyedévhez képest 112 ezres visszaesést jelent. Ez egyedülállónak számít, hiszen eddig a KSH csak piacbővülésről számolt be.

 

ksh_08marc.jpg


Mindez az adataik szerint leginkább a feltöltőkártyás, pre-paid előfizetők eltűnésével magyarázható, amely talán a gazdasági válság eredménye is lehet. Az előfizetéseken belül ugyanis a havidíjas csoport nagysága nőtt, de kevesebbel, mint amennyivel a feltöltőkártyásé csökkent. Miközben a pre-paid előfizetések száma egyébként egy év alatt 348 ezerrel emelkedett. Összességében így a negyedév végén 100 lakosra 121 mobil-előfizetés jutott, elterjedtségi mutatója négyszer akkora, mint a vezetékes kategóriáé.

A mobilhálózatban a negyedév folyamán 2 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban, eközben 9 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 333 percnyi beszélgetés jutott. 1 hívás átlagos hossza 2,2 perc volt. Így a telefonbeszélgetések időtartamának 73 százaléka mobiltelefonokról indított hívásokból származott.

Ezen idő alatt a vezetékes szegmens tovább folytatta mélyrepülését: az egy évvel korábbinál 154 ezerrel kevesebb, 3,1 millió vezetékes fővonal volt üzemben. A vezetékes vonalakról indított hívások száma 9, időtartama 10 százalékkal csökkent az előző év első három hónapjához képest. A visszaesés hátterében - a KSH szerint - a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes internetes telefonálási lehetőség áll.

Terjed a mobilnet

Folytatódott az internetpiac lassú bővülése: kevesebb ugyan a szolgáltató, az előfizető azonban több. Az internet-előfizetések száma 2009 első negyedévében a 2008. év végéhez képest 8 ezerrel emelkedett. Az előfizetések száma március végén 2,3 millió felett volt, ez 16 százalékkal több, mint 2008 ugyanezen időpontjában. Miközben a piac koncentrált, 24 cég tudhatja magának az előfizetések 90 százalékát.

 

ksh_08marc2.jpg


Az internetpiac fejlődése - az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett - a szolgáltatók közötti élesedő versenynek is köszönhető. Miközben a vezetékes internet két legjelentősebb típusának terjedése lelassult, a vezeték nélküli szegmens egy év alatt 30 százalékkal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, melynek növekedése 36 százalékos volt. Ennek eredményeként az összes internet-előfizetés majdnem negyede a mobil kategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 3 százalékponttal növekedett.

Míg a széles sávú interneten belül éves viszonylatban a kábelhálózatos előfizetések gyarapodtak gyorsabban, 16 százalékkal, az xDSL-előfizetések ennél kevesebbel, 2 százalékkal. A széles sávú (kábel- és xDSL-) internetre történő előfizetések száma egy év alatt 8 százalékkal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de éves viszonylatban több mint kétszeresére bővült az egyéb kategória előfizetéseinek mennyisége, mely tartalmazza például a LAN- (optikai) internetet is.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.