Hirdetés
. Hirdetés

Ez a madárszerű személyes repülő jármű lesz a jövő?

|

A madaraktól eddig is sokat tanultunk a repülésről. Mostanában azonban nem csak az aerodinamikai fejlesztések hangsúlyosak, hanem a madarak egész felépítése ötleteket ad a hatékony repülőjárművek tervezéséhez.

Hirdetés

Nem régen láttak napvilágot azok a képek, amelyek egy vadonatúj, személyre szabott repülő jármű terveit mutatják be. A gép madárszerű lábakon guggol, megdönti szárnyait, és közel függőleges fel- és leszállást hajt végre, mint a pinty. A Macrobat madáralkatú repülőjármű prototípusának építési és tesztelési szakasza már zajlik. A dél-afrikai Phractyl (PHRontier for Agile Complex Technology sYstem evoLution) startup, azt állítja, hogy komolyan gondolja a koncepciót. Közölték: "A könnyű sportrepülőgépek növekvő piacán a Macrobat izgalmas repülési élményt kínál az aviáció szerelmeseinek".

A Phractyl az orvosi ellátmányok szállítására, mezőgazdasági felhasználásra, például trágyázásra, infrastruktúra-ellenőrzésre és nagy értékű áruk szállítására is javasol alkalmazásokat. A jelenleg együlésesként konfigurált Macrobat maximális hatótávolsága 150 km, 180 km/órás sebességgel repülhet és 150 kg hasznos terhet vihet magával.

Hirdetés

"Elsőként néhány szimulációt futtattunk, hogy megjósoljuk a szárny aerodinamikai teljesítményét. Ezt követően a szárny méretezett prototípusának elkészítése és kísérleti tesztelése következett, ami megerősítette a szimulációs környezetben kapott eredményeket. A szárny- és meghajtási koncepciók tesztelése közben jelenleg azon dolgozunk, hogy megépítsük a Macrobat méretarányos prototípusát a repülési teljesítmény bemutatására. Ennek sikeres végrehajtása lehetővé teszi számunkra, hogy megkezdjük a teljes körű mérnöki fejlesztést" - közölte a Phractyl.

A cég befektetést vár a projektbe, hogy továbbhaladhasson a következő tervezési és gyártási szakaszokba.

"A repülőgép elsődleges célja Afrika legkritikusabb közlekedési kihívásainak kezelése. Ez különösen az emberek és a tárgyak mobilitására vonatkozik, olyan területeken, amelyek a szárazföldi közlekedési infrastruktúrával nem könnyen megközelíthetők. A legtöbb repülőgép szárnya csak némi sebességnövekedés mellett tud emelőerőt kifejteni. Az innovatív Macrobat szárny kis sebességnél is képes emelőerőt generálni, ez szavatol a biztonságos, ellenőrzött leszállásért is, függetlenül a meghajtási rendszer állapotától. Az elforduló szárnykialakítás eredményeként az elektromos függőlegesközeli fel- és leszállás (eNVTOL) irigylésre méltó teljesítményt nyújt még egyenetlen terepen is" - állítja a gépéról a stratup.

A Macrobat repülőgépként vagy drónként is működhet. Irányíthatja pilóta a fedélzeten, távirányítással egy utassal, vagy távirányítással csak rakománnyal.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.