Hirdetés
. Hirdetés

Fáradt Google, friss Bing?

|

Egyes források szerint a Bing felhasználói lényegesen jobb átkattintási rátát produkálnak a hírdetéseknél, mint a Google userek.

Hirdetés

A Bing megjelenése valamelyest változást hozhat a keresők versenyében. A Google eddigi egyeduralkodását az egész más gondolatisággal működő Microsoft kereső megtörheti. Ez látszik igazolni az a felmérés is, amelyben kiderült, hogy a Bing felhasználók (hírdetési) átkattintási rátája lényegesen magasabb mint ugyanez az érték a Google esetében.

A felmérést végző Chitica, keresőhirdetési hálózat szakemberei úgy találták, hogy a Bing felhasználói 55 százalékkal nagyobb hajlandóságot mutattak az átkattintásra, mint a Google-n keresők. A júliusban elvégzett vizsgálat 50 000 weboldal felhasználóinak magatartását vizsgálta, összesen 32 millió hirdetés megjelenés esetében.

bingvsgoogle01.jpg


A meglepetést az hozta, hogy a három legnagyobb kereső közül, ugyan a Google esetében jutottak el a felhasználók a hirdetésig, az átkattintások arányát véve mégis mind a Yahoo, mind a Bing jobb eredményt produkált.

A számok mindennek ellenére meglehetősen csalókák, ugyanis a vizsgált mintában a Google ugyan arányában alacsonyabb átkattintási eredményeket mutatott, de számosságában mégis sokszorosát hozta a két konkurrens eredményeinek.

Az egészen bizonyos, hogy a Bing jelenlegi piaci részesedésével még nem fenyegeti komolyan a Google hirdetési bevételeit, de ha tovább menetel, könnyen lehet, hogy hamarosan ez a helyzet akár gyökeresen is megváltozhat. A vizsgálatban a Bing 8 százalékos részesedési eredménye arra utal, hogy a Microsoft keresőjét egyre többen használják, s ha képes ezt a hatékonyságot megtartani, hamar lehet erős versenytársa a kereső vállalatnak.

bingvsgoogle.jpg


A Google egyes szakértők szerint azzal veszít népszerűségéből, hogy még a relevánsnak gondolt találatokat is olyan mennyiségben kínálja a felhasználónak, amely átláthatatlan és értelmezhetetlen számára.

Az interneten böngészők többsége sosem lapozna a keresési találatok negyedik, ötödik oldalára, így a legnagyobb harc az első oldal pozícióiért folyik. Az eredmény ettől fogva főképpen a SEO-k háborúja, illetve pusztán anyagi kérdés. Sokan azt is feltételezik, hogy a relevanciát így felülírják az üzleti érdekek és az anyagi lehetőségek. Mivel azonban a Google bevételeit a hirdetések biztosítják igen fontos, hogy a fizetett hirdetések célba találjanak, az egyáltalán nem mindegy hogy milyen hatékonysággal.
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.