Hirdetés
Hirdetés

Felnövőben a multitasking nemzedék

|

A televízió egyedül egyre nehezebben köti le a figyelmünket, főleg ha online is lehetünk.

Kétezer Egyesült Államokban élő állampolgárt kérdezett meg médiafogyasztási szokásáról a Deloitte, amelynek eredményét a frissen publikált "State of the Media Democracy" jelentésben tették közzé. Vizsgálataik alapján habár a tengerentúli lakosok többsége (71 százalék) még mindig legszívesebben a televíziót nézi, párhuzamosan egyre több időt töltenek a számítógépjük, vagy az okostelefonjuk képernyőjének a bámulásával.

 

 

Hirdetés



"A fogyasztók nem csak nézik a televíziót, hanem beszélnek is róla. E párbeszédhez az eszközt sok esetben a web, vagy a mobiltelefon szolgáltatja" - nyilatkozta a kutatás kapcsán Phil Asmudson, a Deloitte technológia, média és telekommunikációs üzletágának a vezetője. Azaz elmúltak már azok az idők, amikor az emberek elszigetelten nézték a televíziójukat, vagy jobb esetben családi körben ültek a képernyő előtt, egymás között megbeszélve a TV-ben látottakat. Napjainkban már egyre több ember szörföl a képernyő előtt, részben azért hogy a közösségi oldalakon, azonnali üzenetküldőkön, illetve SMS-en keresztül mondják el véleményüket a látottakkal kapcsolatban.

Esetükben multitasking, vagy magyar kifejezéssel élve halmozott médiafogyasztásról beszélhetünk, mikor az egyének megosztják a figyelmüket, hogy több médiumra is egyszerre figyelhessenek. A Deloitte adatai szerint e fogyasztási szokás az amerikaiak kétharmadára (és minden bizonnyal sok hazánk fiára) igaz. A tengerentúliaknak ugyanis a 42 százaléka rendszeresen internetezik, 29 százalék telefonál, míg 26 százalék azonnali üzeneten, vagy SMS-en keresztül cseveg barátaival, családtagjaival televíziónézés közben.

A trendet erősíti, hogy ma már az amerikai állampolgárok többsége be van hálózva, azaz a lakosság nagy többsége rendelkezik interneteléréssel.  A fogyasztók 85 százaléka személyi számítógéppel, 68 százalék hordozható PC-vel, míg 41 százalék a mobiltelefonján keresztül éri el a világhálót. Az okostelefonok térnyerése ráadásul felgyorsult: míg két évvel ezelőtt csak az amerikaiak 11 százaléka rendelkezett ilyen készülékkel, addig mostanra ezen összeg 33 százalékra nőtt, amely mellett 40 százalék azok aránya, akik nem rendelkeznek okostelefonnal, de tervezik annak megvásárlását az elkövetkező években. Mindez a Deloitte jóslata alapján még inkább erősíteni fogja a halmozott médiafogyasztást terjedését.

Kelendő magazinok

A kutatás alapján habár érezhető a nyomtatott sajtó visszaesése, a papír alapú magazinok a Deloitte megfogalmazása alapján mégis "túlélték a digitális szökőárt". Az amerikai fogyasztók kétharmada olvasott nyomtatott magazint az elmúlt hat hónapban. Ez az arány jóval nagyobb a napilapoknál, vagy más papír alapú sajtótermékeknél mért összegnél. Meglepő módon az amerikaiak 87 százaléka a nyomtatott magazinokat preferálja a digitális változatokkal szemben. S az is tény, hogy az amerikai háztartások 55 százaléka előfizet valamilyen nyomtatott magazinra, ez egyébként 1 százalékos javulásnak felel meg 2009-hez képest.

 

. Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.