Hirdetés
. Hirdetés

G80 - nagyétvágyú szörnyeteg az NVIDIA-tól

|

Újabb adatok jelentek meg az NVIDIA közelgő G80-as GPU-jával kapcsolatban. A DailyTech megvizsgálhatta a cég csúcsmodelljeit, melyekről kiderült: nemcsak a teljesítményük, de fogyasztásuk is rendkívüli.

Hirdetés

Az NVIDIA novemberre ígért felsőkategóriás grafikus processzorával kapcsolatban legutóbb arról számolhattunk be, hogy az Interneten megjelent néhány fénykép az új egységekről. A legfrissebb hírek szerint a DailyTech tegnap a GeForce 8800 egyik próbadarabjához is hozzájutott, és beszámolójuk szerint a kártya mind méretét, mind fogyasztását tekintve tiszteletet parancsoló darab. A "teljes G80-as élményt" kínáló GeForce 8800GTX valamivel rövidebb, mint 11 hüvelyk, a némileg megnyírbált GeForce 8800GTS 9 hüvelyk hosszú. Önmagában a 8800GTX 450 wattos tápegységet, a 8800GTS 400 wattos tápegységet igényel, és a hagyományosan jólértesült tajvani források megerősítették, hogy az SLI mód legkevesebb 800 wattot fogyaszt.

Társoldalunk tegnapi összefoglalójából kiderül, hogy a zászlóshajó 8800GTX modellt 768 megabájt DDR3 memóriával szerelik, amelyhez 384-bites memóriavezérlő tartozik. Ennek köszönhetően a rendelkezésre álló memória sávszélesség másodpercenként 86 gigabájt lesz. A 8800 GTX magórajele 575 megahertz, memória-órajele pedig 900 megahertz (1800) lesz. Ezzel szemben a 8800 GTS kicsit gyengébbre sikeredett, magórajele mindössze 500 megahertz, de nem ez az egyetlen butítás. A memória mérete a GTS esetében 768- helyett 640 megabájt, melynek órajele 900 megahertz. Ami leginkább hatással lesz a GTS teljesítményére, az a visszafogott memóriavezérlő, ami esetében csak 320-bites lesz.

A kártyák legérdekesebb tulajdonsága az egyesített Shader Modell, mely meglepetésnek számít, hiszen az NVidia eddig mereven elzárkózott ettől a megoldástól, és ragaszkodott a külön pixel-, illetve vertexshader-feldolgozó egységekhez. A GeForce 8800 GTX-ben 128 darab egyesített shader egység dolgozik 1350 megahertzes órajelen, míg a lassabb GTS-ben csak 96 darab lesz, 1200 megahertzes órajellel. A Windows Vista számos újítása között szerepel a DirectX 10 API támogatás, melyet elsőként a Shader Model 4.0 támogatással rendelkező GeForce 8800 fog kihasználni.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.