Hirdetés
. Hirdetés

Gates: Élvezzük a hátrányt!

|

A Microsoft új utakat fedezne fel az internetes keresésekben: Jövőképében Bill Gates a Google módszereitől teljesen eltérő szolgáltatásokról beszélt.

Hirdetés

Hirdetési szakemberek és reklámcégek számára rendezett éves konferenciának adott otthont Redmondi főhadiszállásán a Microsoft, ahol gyorsan meg is osztották a résztvevőkkel, milyen új utakat követnek majd, hogy az internetes keresésben jelenleg toronymagasan vezető Google babérjaira törhessenek.

 

0523cashback1.jpg


"Azt kell, hogy mondjam, kifejezetten élvezzük az esélytelenebb fél szerepét ebben a küzdelemben." - jelentette be Bill Gates, aki szerint a keresők csatája számukra kifejezetten hosszú távú küzdelem, ahol gondosan megtervezett taktikai lépésekkel szeretnének egyre jobb pozícióba kerülni.


A felhasználók ebből annyit vehetnek majd észre, hogy átlagosan hat hónaponként indul majd el egy-egy újabb Microsoft szolgáltatás a témában. A legújabb megoldás, a Cashback ezen lépések közül az első, amely a Live.com-ról indított keresésekhez ad egy hasznos plusz funkciót. A fejlesztés során azt tartották szem előtt, hogy egy átlagos kereső szolgáltatás semmi mást nem nyújt, mint azt, hogy a felhasználót eljuttatja a keresett weblapra. A Cashback azonban egy olyan szolgáltatás, melynek során a Live.com keresési találatai között megjelennek olyan - Cashback logóval ellátott - webhelyek is, ahol konkrét árkedvezményeket kaphatunk. Egészen pontosan az történik, hogy ha a Live.com segítségével keresünk valamilyen terméket vagy szolgáltatást, és egy Cashback-partner oldalán eljutunk annak konkrét megvásárlásáig, bizonyos százalékot visszatérítenek a vételárból.

 

0523cashback3.jpg


Gates szerint az új módszer hatékonyabb lehet, mint a jelenlegi internetes hirdetési módok legtöbbje, hiszen ezek általában csak a keresőoldalakon vagy a megtalált weblapokon elhelyezett bannereket, reklámszövegeket jelentik. Itt azonban a hirdetés konkrét árelőnnyel jár együtt, ezért a Cashback elindulása óta már több, mint 700 neves internetes áruház iratkozott fel a szolgáltatás partnerei közé, köztük olyan nagyágyúkkal, mint az eBay, a Barnes and Noble, a Sears, a Circuit City, a Home Depot, a Zappos.com, az Overstock.com vagy a Kmart.


A Microsoft keresőkkel kapcsolatos fejlesztéseihez nagyban hozzájárult a Farecast nemrég lezajlott megvásárlása - az ő módszerükkel úgy kereshetünk magunknak repülőjáratokat egy meghatározott helyre, hogy automatikusan megkapjuk az adott útvonalra vonatkozó legjobb árajánlatokat. A Microsoft e szolgáltatást szeretné hamarosan szállodákkal kapcsolatban is bevezetni.

 

0523cashback2.jpg


Szintén bemutatásra került egy béta változat az új videókeresőből is, amely a tervek szerint hatékonyabban keres majd az internetes mozgóképek között, könnyebben finomíthatjuk a találatok listáját és már a videós találatok összegyűjtött listájában is mozgó előnézetet kapunk a keresett filmekből.


Sem Gates, sem a többi előadó nem tért ki azonban a Yahoo-val kapcsolatos, nemrég visszavont vételi ajánlatra, az erre vonatkozó kérdésekre csak annyiban reagáltak, hogy pont a most bemutatott új fejlesztések és tervek miatt nincs is kifejezett szükségük a Yahoo-ra.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.