Hirdetés
. Hirdetés

Gates temeti a hagyományos televíziózást

|

A Microsoft elnöke szerint az internetre épülő technológiák legfeljebb fél évtizeden belül teljesen átalakítják a csatornák működését.

Hirdetés

A Microsoft elnöke a World Economic Forum rendezvényen üzleti vezetők és politikusok előtt beszélt az internethasználat televíziózásra gyakorolt hatásáról. Bill Gates szerint az online videotartalmak robbanásszerű szaporodása és a PC-k egybeolvadása a TV-készülékekkel nemsokára forradalmasítja majd a hagyományos műsorszórás rendszerét is - derül ki a Reuters beszámolójából.

"Számomra érthetetlen, hogy milyen sokan nem veszik észre: öt éven belül nevetség tárgyává válik mindaz, amit jelenleg használunk" - mondta Gates. A Microsoft-vezér utalt rá előadásában, hogy az internetes kapcsolatok rohamos fejlődésével és a YouTube-hoz hasonló videofeltöltő oldalak népszerűségének emelkedésével a fiatalok már most is kimutathatóan kevesebb időt töltenek a televízió előtt. A következő években az online tartalmak által nyújtott páratlan rugalmasság várhatóan a TV-csatornákat is arra kényszeríti majd, hogy változtassanak a kötött programokra és a műsorokat megszakító reklámokra épülő rendszerükön.

"Bizonyos események, például az olimpiai játékok jól mutatják, hogy a televízió miért is működik borzalmasan. Meg kell várnunk, hogy a fickó mikor kezd arról beszélni, ami számunkra is érdekes, különben lemaradunk róla. Az ilyen dolgokat egyértelműen jobban lehet az interneten tálalni" - fogalmazott Gates. Abban mindenképpen igazat kell adnunk neki, hogy hasonló tartalmakat a televízióban vagy online klipek formájában nézni teljesen más élményt jelent; a Microsoft elnöke szerint azonban a tévétársaságoknak és a hirdetőknek sürgősen el kellene kezdeniük a felkészülést az új kihívásokra. Gates példaképpen a nagyobb mobilszolgáltatókat hozta fel, amelyek világszerte jelentős infrastrukturális fejlesztéseket hajtanak végre az interneten keresztül történő műsorszolgáltatással kapcsolatban.

Chad Hurley, a YouTube társalapítója szerint a tendencia a hirdetésekre is alapos hatással lesz, mivel lehetővé teszi a reklámok célzott, egy-egy felhasználóra (tévénézőre) szabott továbbítását. "A következő hónapokban fogjuk tesztelni a fogyasztók reakcióit, hogy olyan modellt alakíthassunk ki, ami hirdetőknek és a felhasználóknak egyaránt megfelel" - tette hozzá. Hurley szerint máris a reklámkiadások egyre nagyobb része vándorol át a televíziós csatornáktól a világhálóra, ahogy a hirdetők igyekeznek a webes lehetőségehez igazítani stratégiájukat.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.