Hirdetés
. Hirdetés

Új Google Analytics - íme az újdonságok!

|

A megújult Google Analytics pár héten belül már feltartozhatatlan lesz, így búcsút kell mondanunk a mostani felületnek. Röviden tekintsük át, mit kaptunk.

Hirdetés

Az elmúlt nyolc hónapban a Google folyamatosan indította útjára az újabbnál újabb funkciókat az oldalain. Március 17-én a cég például az Analytics új verzióját, a Google Analytics v5-öt is bejelentette. Ezidáig a felhasználók eldönthették, hogy az új felvarrt külső mellett több funkcióval üzemelő új verziót használják-e, vagy maradnak a már megszokott kissé "régies" Analytics mellett. Ez a választási szabadság azonban - sajnos vagy nem sajnos - hamarosan véget ér, ugyanis a régi verzió sorai 2012 januárjában utoljára fognak lefutni.

 

Amennyiben még nem ismerkedtünk az új külső alá rejtett funkciókkal az elkövetkező pár hét ideális lesz arra, hogy ne derült égből érjen minket a váltás. A felület emésztgetéséhez kívánunk most pár rövid pontban segédletet nyújtani.

 


1. Irányítópultok

 

 

 

Az irányítópultok rész alapos nagygenerált kapott az új kezelőfelületben. A felhasználók most már 20 külön személyre szabott irányítópultot hozhatnak létre, melyekbe azokat a widgeteket és kimutatásokat illeszthetik bele, melyekből a számukra legfontosabb információkat pillanatok alatt kinyerhetik. Más szavakkal a cégek különböző osztályai érdekeltségük alapján eltérő irányítópultokat hozhatnak létre, hogy az oldalaik profiljainak megfelelő adatokat a lehető leggyorsabban tekinthessék át. Megjegyzendő, hogy az irányítópultokat csak az azonos login-nel rendelkező felhasználókkal lehet megosztani.

 

Az átlag felhasználó számára ez a négy widget is elégséges.

Látogatások - (idősor vagy mutató)
Cél teljesülése és vagy Tranzakciók - idősor
Forrás/médium - táblázat
Visszafordulási arány - idősor

 


2. Keresőszófelhők (kifejezésfelhő)

 

 

 

Ahelyett, hogy a keresőszavak egy hosszú listájából kellene kiszűrnünk a trendeket most már a kifejezésfelhő megjelenítési módot is kiválaszthatjuk. A blogoknál már jól ismert címkefelhőre megszólalásig hasonlító keresőszófelhő könnyen vizualizálhatóvá teszi a felhasználók által legtöbbet beütött kereső kifejezéseket. A népszerűbbeket látogatások, visszafordulások és oldallátogatások alapján emeli ki nekünk a rendszer.

 

3. Valós idejű adatgyűjtés

 

 

 

A Google Analytics korábban 24 órás eltéréssel frissítette oldalaink statisztikáit. Gyakorlatilag amennyiben éjfél után látogattuk meg az Analytics profilunkat, akkor nézhettük át a frissnek mondható adatokat. A változás szele itt is érződik, ugyanis eddigi online léte óta először az Analytics valós időben is képes adatokat kinyerni. Láthatjuk, hogy éppen mi történik az oldalunkon, mik a legnépszerűbb aloldalak, a legnépszerűbb források, keresőszavak, valamint azt is, hogy honnan érkezett a látogató. Ezek az adatok, arra is alkalmasak, hogy tesztelhessük a kampány követést, mielőtt elindítanánk az aktuális kampányt.


4. Webhelysebesség

 

 

 

Amikor a Google pár hónapja útjára bocsátott ezt a jelentést az még egy külön követőkódot igényelt. Mára a sebességkövetés az alapkód része. A webhelysebesség egyébként arról árulkodik, hogy milyen gyorsan tölt be egy adott oldal. De miért fontos is ez? A hirdetők szempontjából egy lassan betöltődő oldalon elhelyezett reklám sokkal többe kerül, mint egy kattintásra induló site esetében. A hirdetések minősége ezáltal drasztikusan romolhat egy lassan éledező oldal esetében. A Google emellett azt is jelezte, hogy a betöltési sebesség az organikus keresési rangsort is befolyásolja. Egy másodperc késlekedés ráadásul 7%-os csökkenést jelenthet az átkattintások terén. Ennek fényében innentől nem árt figyelni a betöltési sebességeket.

 


5. A kereső egyszerűsíti a navigációt

 

 

 

Nem is gondolná az ember, mennyi időt spórolhatunk egy szimpla keresőmezővel. A Google Analytics fejlesztőinek szerencsére az eszükbe jutott és egy szimpla, de rendkívül hasznos menükeresővel látták el a rendszert. Ezzel az eszközzel a felhasználók sokkal gyorsabban találhatják meg a számukra érdekes jelentéseket. A fiókkereső segítségével a felhasználók pedig könnyen válthatnak a megfelelő fiókra és ez bizonyos esetekben szintén rengeteg időt takaríthat meg, főleg ha több száz oldalt figyel az analytics.

 

 

6. Webmester Eszközök

 

 

 

A Webmester eszközök integrálásának köszönhetően a Google Analytics adatai között a Webmester Eszközök számait is átfuthatjuk. Ezen adatok segítségével pontosabb képet formálhatunk arról, hogy melyik Google tulajdon (kép, web) hozza a legnagyobb forgalmat. Az egész hasonlít a fizetett hirdetések statisztikáihoz tehát megjelenési, elhelyezkedési és CTR adatokat nézhetünk meg.

 


Habár a látott adatok nem 100 százalékig pontosak, de mindenképpen segíthetnek feldolgozni a relatív trendeket és rávilágítanak azokra a hézagokra, melyeket a Google keresőjének frissülése okozott.

 


7. Közösségi elkötelezettség

 

 

 

Ezzel a funkcióval azt követhetjük, hogy a látogatók milyen közösségi oldalakkal osztják meg a figyelt oldalunk tartalmát. Egy 2010-es tanulmány például kimutatta, hogy a kis és közepes méretű üzletek 54 százaléka használ vagy tervezi a közösségi médiák használatát. Ennek a tortaszeletnek a 17 százaléka továbbá azt is célul tűzte ki, hogy közösségi büdzséjét 2010 és 2011 között tovább növelje. Ahogy a legtöbb cég a közösségi hálók felé veszi az irányt, így célszerű ha ehhez hasonló mutatókat is elemezni tudnak majd.

 

Az Analytics új közösségi jelentésében azt láthatjuk, hogy hány látogató tette közzé oldalunkat valamelyik közösségi oldalon, megtudhatjuk, hogy melyik közösségi oldalra került ki vagy azt is, hogy milyen módon került oda. Ezekkel azt is megállapíthatjuk, hogy egy nap mennyien +1 -eznek vagy like-olnak, plusz azt is kideríthetjük, hogy melyik oldalt szánták megosztásra.

 

8. Látogatók folyamata

 

 

 

A folyamat vizualizációt októberben jelentette be a Google, azonban a legtöbb felhasználó számára csak az utóbbi időszakban várt elérhetővé vagyis pontosabban fogalmazva működőképessé. A folyamat vizualizáció gyakorlatilag két jelentésből áll össze. A látogatók áramlásának jelentése azt mutatja meg, hogy melyik oldalon, hogyan viselkednek a látogatók, miközben a cél áramlás az eredeti csatorna vizualizációs jelentéseket fejleszti tovább.

 

A Goal Flow jelentés különösen értékessé válhat, mivel egyszerűsíti az konverziók csatornáját. Mikor lehet ez érdekes? Példa okán akkor, ha mondjuk hat lépéses vásárlásleadást használunk valamelyik webshoppunkban. Ezzel a funkcióval megtudhatjuk, hogy melyik lépésnél dezertálnak a legtöbben és ez alapján tovább fejleszthetjük a ki-chekkolást, hogy több pénzhez juthassunk.

 

9. Esemény követés

 

 

 

Ezt a funkciót megelőzően, bármilyen interakció mely nem érintett URL műveletet csak egy külön követő kóddal volt lenyomozható, azonban sajnos ezeknek az lett az eredménye, hogy összességében felfújt adatokat kaptunk. Mostantól és az Analytics történelmében először az eseményeket célokként is alkalmazhatjuk. Tudni szeretnénk, hogy hányan töltötték le PDF-ünket? Érdekelne minket, hogy videónk első 30 másodperce után hány néző maradt az oldalon? Ezeket a számokat mostantól úgy követhetjük nyomon, hogy más adatunk sem lesz korrumpálva.

 

 

10. Többútvonalas csatornák

 

 

 

A Többútvonalas csatornák jelentésének sorozatainak segítségével attribútum információkat gyűjthetünk. Például egy személy egy fizetett hirdetésen keresztül látogatja meg az oldalunkat, majd keresésen keresztül talál vissza, majd egy Twitter linkről és legvégül egy email linkről. Ekkor honnan dönthetjük el biztosan, hogy melyik csatorna a felelős a konverziókért? A legtöbb elemző platform esetében az utolsó csatorna vagyis az email kampány kapja a legnagyobb jelentőséget.

 

A többútvonalas követésnek hála a felhasználók az utolsó csatorna előtti eseményeket is tüzetesen szemügyre vehetik. A GA képes megmutatni egy felhasználó minden egyes ténykedését, ami az átkattintás előtti harminc napban történt. Ezekkel a jelentésekkel az osztályok tulajdonképpen azt deríthetik ki, hogy hogyan teljesítenek a külsős kapcsolatok, illetve azt is megtudhatják, hogy melyik marketing kampánynak jobb a megtérülési rátája.

 

Összegzés

 

Ettől persze sokkal több újdonsággal találkozhatunk a Google Analyticson belül. Annak ellenére, hogy néhány funkció még mindig hiányzik például a jelentések PDF vagy email exportálása, a százalékos összehasonlítások, stb, rendes sokoldalú elemző platformot használhatunk ráadásul teljesen ingyenesen. A Google az idők folyamán pedig lépésről lépésre pótolja a hiányokat. Hamarosan például az említett PDF exportálás is a fedélzetre kerül. Jelenleg egyelőre be kell, hogy érjük a CSV és a TSV fájlokkal.

 

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.