Hirdetés
. Hirdetés

Google Drive - feltöltésekből hirdetések?

|

A Google ÁSZF-e alapján meglehetősen nagy mozgástere van a szolgáltatónak a Google Drive feltöltések esetén. Vajon a Microsoft, az Apple vagy éppen a Dropbox jobb e téren?

Hirdetés

A Google Drive megjelenéséről már korábban hírt adtunk, valamint tegnapi cikkünkben már azt is megnéztük, hogy a szolgáltatás megjelenése, valamint a Skydrive átalakítása mennyire hozza nehéz helyzetbe a Dropbox-ot. Most egy kicsit tovább ütnénk a vasat, mivel a Google Drive megjelenése után egy nappal a figyelem rögtön a tárhely adatvédelmi irányelvére irányult. A Google Általános Szerződési Feltételeinek (ÁSZF) szövegében ugyanis az alábbi kitétel olvasható.

"Amikor feltölt vagy valamilyen más módon elküld tartalmakat a Szolgáltatásainkba, világszerte érvényes engedélyt ad a Google-nak (és a Google-lal együttműködőknek) az ilyen tartalmak felhasználására, hosztolására, tárolására, reprodukálására, módosítására, származékos művek létrehozására (így olyan művekre, amelyek fordítás, adaptálás vagy más módon történő módosítás eredményeképpen jöttek létre annak érdekében, hogy az Ön tartalma jobban megfeleljen a Szolgáltatásainkkal történő használatnak), megosztására, közzétételére, nyilvános előadására, nyilvános megjelenítésére és terjesztésére. Az ebben az engedélyben biztosított jogok korlátozottak: a Szolgáltatásaink üzemeltetésére, hirdetésére és javítására, illetve új Szolgáltatások fejlesztésére vonatkoznak. Ez az engedély abban az esetben is érvényben marad, ha felhagy Szolgáltatásaink használatával.."

 



Azaz a Google felhasználhatja a feltöltött tartalmakat, azon kitétellel, hogy "tartalmakra vonatkozó szellemi tulajdonjogok az Ön birtokában maradnak". A keresőcég egyesített Adatvédelmi irányelvei miatt többen úgy értelmezik az ÁSZF-et, hogy a Google akár könnyen  hirdetéseké konvertálhatja a feltöltött dokumentumokat és képeket. Emlékezetes például azon eset, amikor egy a világhálón elérthető nyilvános családi fotót egy cseh óriásplakáton használtak fel. Az ügyet kirobbantó Verge kérdésére a Google közleményben próbálta tisztázni az esetet. "A felhasználók kontrollálják az állományaikat és a megosztásaikat. A Szerződési Feltételek engedélyt adnak számunkra, hogy biztosítsuk a kívánt szolgáltatást - így ha valaki megakarja osztani a dokumentumát, vagy meg akarja azt nyitni egy másik szolgáltatásban, akkor megteheti" - írta a cég a közleményében.

Microsoft


Ahhoz, hogy megértsük pontosan mire is céloz a keresőcég nézzük meg, hogy a többi tárhelyszolgáltató milyen szerződési feltételeket fogalmazott meg. Lássuk elsőként a Microsoft szabályzatát, amely hasonló jogokat tart fenn magának, mint a Google.

"Az általunk licencelt anyagok kivételével a Szolgáltatásban Ön által közzétett anyagok nem képezik a Microsoft tulajdonát, illetve nem is válnak azzá...Ön elfogadja, hogy a Microsoft számára szükséges lehet, hogy kizárólag a Szolgáltatás biztosításához szükséges mértékben felhasználja, módosítsa, átalakítsa, másolja, terjessze és megjelenítse a Szolgáltatásban közzétett tartalmat, és ezennel megadja az erre vonatkozó jogot a Microsoft részére. "

 



Azaz a redmondi szoftvercég is módosíthatja, átalakíthatja, másolhatja, megjeleníteni és terjesztheti a feltöltött állományokat a szükséges mértékben. Utóbbi egy kissé homályos megfogalmazás, mondjuk "a szolgáltatás biztosításához szükséges mértékben" valamelyest számon kérhető.

Dropbox


A Dropbox szintén fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy a szerző jogok minden esetben a feltöltő feltöltőt illetik. "Szükségünk van a felhatalmazására, hogy a kérésének megfelelően teljesíteni tudjunk dolgokat". Ez még inkább homályos megfogalmazás, ám a Dropbox több példát is felhoz arra, hogy pontosan mire gondoltak. A betekintő képeknél módosítaniuk kell a feltöltött dokumentumot, a másolás a backup miatt fontos, míg a külső szolgáltatások miatt a megosztásra is szükség van.

 



Apple


A cupertino-i vállalat szintén hasonlóan széles jogosultságokat kér magának a szolgáltatás megfelelő biztosításához.


"Azoknak az anyagoknak a kivételével, amelyekre nézve felhasználási jogosultságot engedélyezünk az Ön számára, az Apple nem támaszt tulajdonosi igényeket azon anyagokra és/vagy Tartalmakra nézve, amelyeket Ön a Szolgáltatás használata során tesz közzé vagy elérhetővé...Ön globális, időben korlátlan, ingyenes és nem kizárólagos felhasználási jogot biztosít az Apple-nek arra, hogy az ilyen anyagokat a Szolgáltatás, és annak nyújtása keretében felhasználja, terjessze, reprodukálja, megváltoztassa, adaptálja, megjelentesse, lefordítsa, nyilvánosan előadja vagy közzétegye, kizárólag olyan célból, amelyre nézve a Tartalmat benyújtották vagy elérhetővé tették anélkül, hogy Önnel szemben bármilyen fizetési vagy egyéb kötelezettsége keletkezne."

 

 

Nem kell félni


Mint látható majd minden szolgáltató széleskörű jogosultságokat kér, hogy biztosítani tudja a szolgáltatás megfelelő használatát. A tárolásba nem lehet belekötni, a reprodukálás a megfelelő adatmentés miatt fontos, a módosítás és származékos művek létrehozása pedig például a bélyegképek és a külső feleknek eljuttatott variánsok biztosítása miatt elengedhetetlen. Azaz a Google Drive esetén sem kell tartani attól, hogy a Google hirdetésé konvertálja a feltöltött állományokat, mindamellett ahhoz kétség sem fér, hogy a keresőcég bizony ezen tartalmakat is felhasználja.

"A szolgáltatásainkból összegyűjtött adatokat szolgáltatásaink nyújtására, fenntartására, védelmére és továbbfejlesztésére, új szolgáltatások fejlesztésére, továbbá a Google és felhasználóink védelmére használjuk fel. Az adatokat arra is felhasználjuk, hogy egyénre szabott tartalmat kínáljunk Önnek, például hogy még pontosabb keresési eredményeket és hirdetéseket tudjunk biztosítani az Ön számára" - írja a Google egységes adatvédelmi nyilatkozatában. S ebben különlegesek, hiszen sem a Microsoft, sem az Apple, sem a Dropbox nem függ annyira a hirdetési piactól, mint a Google.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.