Hirdetés
. Hirdetés

Google-ügy: letartóztatták a negatív reklámra hajtó kereskedőt

|

Vitaly Borker a New York Times-nak nyilatkozva beszélt arról, hogyan használta ki a Google egyik "kiskapuját" webshopja látogatottságának növelésére. A kereskedő szisztematikusan zaklatta és fenyegette a vásárlóit, hogy a méltatlankodó hozzászólások révén az oldala előkelő helyen szerepeljen a keresőtalálatok között.

Hirdetés

Letartóztatták Vitaly Borkert; a Decormyeyes.com online szemüveg-kereskedés tulajdonosa egy, a múlthónapban megjelent New York Times cikk révén tett szert kétes hírnévre. A 34 éves Borker a vele készült interjúban meglepő részletességgel számolt be arról, hogyan használta ki a Google keresőmotorjának hiányosságait üzletmenete fellendítésére. ?Újító" marketingstratégiájának szerves részét képezte a reklamáló vásárlók zaklatása és fenyegetése.

A New York-i üzletembert csalás és zaklatás vádjával, hétfőn vette őrizetbe a rendőrség. Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériumának (Department of Justice, DOJ) közlése szerint akár húsz év börtönt is kaphat.

A vádak szerint Borker a gyalázkodásra és fenyegetőzésre építette marketingstratégiáját. Az ügyészek szerint többször előfordult, hogy sérült termékeket küldött ki a vásárlóinak; a panaszosokat gyalázkodó üzenetekkel és telefonhívásokkal zaklatta, nem egyszer fizikai erőszakkal is megfenyegette őket. Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (Federal Trade Commission, FTC) az elmúlt hónapokban több mint kétszáz, a Decormyeyes.com ügyfelei által benyújtott panaszt regisztrált.

A vádak szerint Borker tudatosan használta a fenti ?kommunikációs eszközöket" arra, hogy a Google-on keresztül fellendítse a webshopja forgalmát. Stratégiájának alapvetése egyszerű volt: minél több, a szolgáltatásaival kapcsolatos bejegyzés, az oldalára mutató link található az interneten, annál nagyobb forgalmat bonyolíthat. ?A célom a NEGATÍV hírverés... Az első, velem kapcsolatos panaszt megelőzően sosem volt akkora forgalom az oldalamon, mint mostanában. A mennyekben járok. Köszönöm a segítségüket" - írta állítólag 2008-ban, egy csoportos reklamációra reagálva.

Az üzletember a Google keresőmotorjának egyik hibáját használta ki faramuci marketingkampánya során. A rendszer automatikusan előkelőbb helyre rangsorolta a gyakran említett, hivatkozott site-okat a találati oldalán - még akkor, is ha a felhasználók kifejezetten negatívan nyilatkoztak is azokról. A cég a New York Times cikkének megjelenését követően kijavította a hibát.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.