Hirdetés
. Hirdetés

iPad kell a gyerekeknek

|

Az amerikai Nielsen felmérése alapján a kisiskolások többsége iPad-et kér a Jézuskától.

Hirdetés

A jelek szerint valamelyest elmúltak már azok az idők, amikor a gyerekek karácsonyi listájának az élén a Lego, a Barbie baba, a Matchbox, illetve a távirányítós autó állt. A Nielsen friss felmérése szerint ugyanis az amerikai 6 és 12 év közötti csemeték többsége valamely technológiai termékre vágyik.

 

 



A szülőknek így mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, hogy elégedett mosolyt csaljanak gyermekük arcára, mivel a kisiskolások a leggyakrabban az Apple iPad táblagépét nevezték meg óhajuk tárgyának. A képzeletbeli lista második és harmadik helyén (29 százalékkal) holtversenyben az iPod Touch, illetve a saját számítógép áll. Emellett népszerű még a kiskorúak körében a NintendoDS/DS Lite (25 százalék), a Sony PS3/Slim és a nem Apple által gyártott okostelefon (21 százalék), a mobiltelefon és az iPhone, valamint a - még meg sem jelent - Nintendo 3DS és a Wii (20 százalék).

 

 

 



A 13 évnél idősebb gyermekek pedig leginkább számítógépre vágynak (20 százalék), míg e korosztály számára a saját TV és a nem iPhone okostelefon (19 százalék) népszerűbb az iPad táblagépnél (18 százalék).

 

 

 



A Nielsen emellett megjegyzi, hogy mivel sok háztartás rendelkezik már személyi számítógéppel, televízióval és okostelefonnal, más elektronikai cikkek válnak fontossá. Erre remek példa az iPad, a Blu-Ray lejátszó és a konzolok előkelő részesedése a kívánságlistákon. Utóbbival kapcsolatban érdekes azon tendencia, hogy az iPod Touch a gyermekek körében népszerűbbnek számít a hagyományos kézikonzoloknál (Nintendo DS és Sony Playstation Portable). Sőt a Nielsen jóslata szerint a tavasszal megjelenő Nintendo 3DS is nagy sikerre számíthat.

A konzolok piacán emellett érdekes az is, hogy a gyermekek és a tinédzserek körében a Sony Playstation 3 (21-13 százalék) és a Nintendo Wii (18-15 százalék) gyakrabban szerepel az óhajtott cikkek között, mint a Microsoft Xbox360 (12-9 százalék). Sőt a 12 éven aluliak körében a frissen bemutatott mozgásérzékelős technológiákat vizsgálva is a Sony vezet. A PlayStation Move 17 százalékkal, a Kinect 14 százalékkal szerepel a listán.

Sokat költenek

Figyelemreméltó az is, hogy az érintett termékek ára nem csekély, így a szülőknek a korábbiaknál mélyebbre kell nyúlniuk a zsebükbe, ha teljesíteni akarják csemetéjük óhaját. Ezt a trendet egyébként a ComScore jelentése is alátámasztja, mely szerint a tavalyi évhez képest várhatóan 11 százalékkal nőnek majd meg az idei karácsonyi szezonban az online költések. A piackutató intézet szerint ez a remek szezonkezdetből is következik. Novemberben ugyanis több mint 9 milliárd dollárt költöttek el online a tengerentúliak, amely 13 százalékos növekedésnek felel meg 2009-hez képest. Szentestéig pedig a ComScore szerint 32,4 milliárd dollárra nő majd ezen összeg. A karácsonyi kereskedelmi szezon tehát már javában tart, s várhatóan nagyot fog szólni. A bevásárlási őrület pedig igazából csak most kezdődik, mivel a mai napon tartják Amerikában a nagy akciókkal csalogató Fekete Pénteket.

A diagramok forrása:
Nielsen

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.