Hirdetés
. Hirdetés

Juniper Research: ilyen őrületes mennyiségű érzékelőt szippant fel az autóipar

|

A kutatás szerint a 2021 és 2026 között szállított érzékelők több mint fele üzembiztonsági szenzor lesz.

Hirdetés

A Juniper Research új jelentése szerint az autóipari érzékelők piaca 2026-ra 30 százalékkal több mint 92 milliárd dollárosra nő. Ezt a bővölést az automatizált járműveket és az ADAS-t (fejlett vezetőtámogató rendszereket) lehetővé tevő szenzorok hajtják majd.

A belső égésű motorok különböző járműbiztonsági paramétereit ellenőrző érzékelők jelentősen visszaesnek majd a járművek fokozódó villamosítása miatt. A COP26 klímakonferenciának azok a kezdeményezései, amelyek arról szóltak, hogy az országok 2030-ra térjenek át 100 százalékban az elektromos járművek értékesítésére, ezt a trendet alaposan megerősíti.

Hirdetés

Az "Automotive Sensors Market: Technology Evolution, Trends & Forecasts 2021-2026" című jelentés szerint a LiDAR (Light Detection and Ranging) érzékelők 2026-ra 3 milliárd dollár bevételt hoznak. Ez az érték megháromszorozódik, ahogy az autógyártók elkezdik a technológia bevezetését a félautomata járművekben és az ADAS rendszerekben. A magas fajlagos költségek miatt azonban ezek az alkalmazások egyelőre továbbra sem terjednek el széles körben. A járműautomatizálási és ADAS-érzékelőkből származó bevételek többsége a CMOS-képérzékelőkből (képfelismerésre használt kamerák) származik majd, amelyek rövid távon sok esetben költséghatékonyabbak maradnak a LiDAR-nál.

A kutatás szerint a 2021 és 2026 között szállított érzékelők több mint fele üzembiztonsági szenzor lesz, amelyek bevételei az előrejelzési időszakban csökkenni fognak, köszönhetően a gyorsuló villamosításnak. A Juniper Research várakozásai szerint a 2026-ban leszállított fogyasztói járművek már több mint egyharmada elektromos lesz. Ez azt jelenti, hogy más érzékelőkre lesz szükség a motor állapotának megfigyeléséhez, ami a hagyományos O2- és NOX-érzékelők iránti kereslet csökkenését eredményezi. A haszongépjárművek esetében azonban ez a változás tovább tart, mivel ott a belső égésű motorok még jóval tovább maradnak jellemzőek.

"A villamosítás az elkövetkező években sok érzékelő szállító számára megváltoztatja a játékot. Mivel az elektromos járművekben kevesebb szükség van a levegő monitorozására, az érzékelőgyártóknak új kapcsolatokat kell kialakítaniuk az akkumulátorgyártókkal és azokkal az elemekkel kell foglalkozniuk, amelyeket e rendszereknél monitorozni kell, különben komoly bevételkieséssel kell szembenézniük" - jegyezte meg a kutatás társszerzője, Miles Agbanrin

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.