Hirdetés
. Hirdetés

Késik a Microsoft-Yahoo! megállapodás

|

A kitűzött határidőre nem sikerült a Microsoft és a Yahoo! képviselőinek véglegesíteniük a szerződésüket. 2010 elején tehetnek pontot az ügy végére.

Hirdetés

A Yahoo! és a Microsoft képviselői bejelentették, hogy nem sikerült a korábban céldátumként meghatározott október 27-re véglegesíteniük a megállapodásukat, így meghatározatlan ideig tovább folytatják a tárgyalásokat. "Terveink szerint hamarosan eredményre juthatunk. Mindkét vállalat optimista, így 2010 elején megszülethet a végleges megállapodás" - mondta a redmondi szoftvercég szóvivője.

A tárgyalt megállapodás lényege, hogy a jövőben a Yahoo! keresőszolgáltatása a Microsoft technológián fog működni, a Yahoo! pedig kizárólagos értékesítőként végzi majd a két cég számára a prémium hirdetések szervezését. Így mindkét cég jól jár. A Microsoft igyekszik mindent megtenni, hogy feljebb tornássza döntés-előkészítő Bing motorjának a piaci részesedését, faragva a Google-vel szembeni hátrányából. Míg a komoly pénzhiánnyal küzdő Yahoo! extra bevételre tehet szert.

A megállapodás legfontosabb elemei:

* A Microsoft 10 évre kizárólagos jogot szerez a Yahoo! keresési alaptechnológiáinak hasznosítására, és meglévő webes keresési platformjaiba integrálhatja azokat.
* A Bing lesz a Yahoo! oldalainak kizárólagos algoritmikus és fizetős keresési platformja. Működése más területein (pl. a hagyományos internetes hirdetési technológia fejlesztése terén) a Yahoo! továbbra is saját technológiáját és adatait használja.
* A Yahoo kizárólagos értékesítőként szervezi mindkét vállalat prémium hirdetéseit. Az önkiszolgáló hirdetés mindkét partnernél a Microsoft AdCenter platformján működik majd, a keresési hirdetések árát pedig az AdCentre automatikus aukciós eljárása állítja be.
* Mindkét vállalat megtartja saját külön hagyományos internetes (nem kereső alapú) hirdetési üzletágát és értékesítési csapatát.
* A jövőben is a Yahoo! készíti saját oldalai felhasználói felületeit, ide értve a keresési felületeket is, függetlenül attól, hogy az ténylegesen Microsoft technológiát használ majd.
* A Microsoft az első öt évben megosztja partnerével a Yahoo! saját vagy általa üzemeltetett, valamint a társult oldalakat tartalmazó hálózatban generált forgalomból szerzett árbevételt.
* A Microsoft az első másfél évben garantálja a Yahoo számára az egy keresési műveletre vetített árbevételt.
* A felhasználói adatvédelem érdekében a megállapodás a közös keresési platform üzemeltetéséhez és fejlesztéséhez szükséges minimumra szorítja a vállalatok között megosztott adatok mennyiségét és a megosztott adatok felhasználására nézve is korlátozásokat tartalmaz. Az egyezség a már megszokott magas szinten tartja a partnerek által eddig is követett ágazatvezető adatvédelmi gyakorlatot.

A két cég tárgyalásai közben az Amerikai Igazságügyi Minisztérium antitröszt bizottsága továbbra is vizsgálja a megállapodást, hogy az nem sérti-e a tisztességes piaci verseny feltételeit. A szakértők arra számítanak, hogy idővel engedélyezni fogják az ügyletet. Főként, hogy habár a Yahoo! és a Google hirdetési együttműködését annak idején meggátolták, a mostani ügylettel szemben nem lesz kifogásuk, mivel az jóval erősebb versenyt támaszthat a Google által uralt keresők piacán.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.