Hirdetés
. Hirdetés

Kész a hazai webáruházak toplistája

|

A GKI Digital 1400 aktív webáruházat vizsgált, és kiderült melyik top 10.

Hirdetés

Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről forgalmi adatok szerinti nyilvános rangsort, így jelenleg a GKI Digital TOP10 listája mutatja a legpontosabban a magyarországi e-kereskedelem szereplőinek fontosságát.

Hirdetés

Az összeállítás során magyarországi cégnek tekintettük mindazon szereplőket, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy rendelkeznek az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal. Az összehasonlítási alapot pedig a 2014-es online árbevétel adta.

Listánk rangsorát 1400 webáruházat érintő piackutatásunk és szakértői elemzésünk segítségével képeztük, a kapott adatokat pedig összevetettük a cégek nyilvánosan is elérhető adataival.

10 kereskedő = 50 milliárd forint forgalom

A 10 legnagyobb e-kereskedő összesített online értékesítésből származó árbevétele tavaly meghaladta az 50 milliárd forintot, melyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.

A lista élére a 2014-es eredményei alapján az Extreme Digital került, ezzel ő lett Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.

 

A listaalkotási szabályaink értelmében nem rangsorolunk hivatalos hazai képviselet/leánycég nélküli szereplőket, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai mellett nem mehetünk el említés nélkül. Masszív marketing tevékenysége és márka-ereje miatt, a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.

A TOP 10 listája:
1. Extreme Digital (magyar tulajdonú cég)
2. Mall.hu
eMAG
3. Libri-Shopline (magyar tulajdonú cég)
4. Media Markt
5. Bónusz Brigád (magyar tulajdonú cég)
6. iPon (magyar tulajdonú cég)
7. Tchibo
8. Tesco
9. Fashion Days
10. Játéknet (magyar tulajdonú cég)

50% hazai, 50% külföldi

A TOP10-ben - köztük a dobogó legfelső fokán - 5 olyan cég is szerepel, amely többségében, vagy egészében magyar tulajdonban van (Extreme Digital, Libri-Shopline, Bónusz Brigád, Ipon, Játéknet). A 10-ből további 3 helyezett olyan országosan ismert, a piacon már jól bevezetett márka, mely - nagy múltú - offline bolthálózata mellett, online áruházzal csak az utóbbi 5 évben indult el (Media Markt, Tchibo, Tesco).

Egyenlő feltételek, egyenetlen pályán

A rangsor alapja az online értékesítésből származó nettó árbevétel. Azonban mivel a vizsgált 1400 webáruház termékkategóriától, üzleti modelltől, pénzügyi háttértől és piaci múlttól függően más és más utat járt be, fontosnak tartottuk, hogy néhány, egyéb bontási tényezőt is vizsgáljunk. Ezek:

5 évnél fiatalabb webáruházak (TOP3):

1. Media Markt
2. Bónusz Brigád
3. Tchibo

Magyar tulajdonú webáruházak (TOP3):

1. Extreme Digital
2. Bónusz Brigád
3. Ipon

5 évnél fiatalabb magyar márkák (TOP3):

1. Bónusz Brigád
2. Manna
3. eOptika

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.