Hirdetés
. Hirdetés

Kína 3D nyomtatással egy 180 méter magas gátat épít emberi beavatkozás nélkül

|

A folyamat minden egyes lépésénél kihagyják a humán munkaerőt.

Hirdetés

Kínai mérnökök egy kutatási projekt ötleteit fogják a világ legnagyobb 3D-nyomtatási projektjévé alakítani. Két éven belül teljesen automatizálni akarják a tibeti fennsíkon a Yangqu vízerőmű 180 méter magas gátjának építését, amelyen csak robotok dolgoznának, emberek nem.

A múlt hónapban a pekingi Csinghua Egyetem folyóiratában - Journal of Tsinghua University (Science and Technology) - megjelent tanulmány ismertette a gát terveit. A South China Morning Post beszámolója szerint az egyetem állami víztudományi és vízmérnöki kulcslaboratóriumának kutatói a dolgozatban a Sárga-folyóra tervezett gát automatizálásának lényegét magyarázzák. Az erőmű végül évente közel ötmilliárd kilowattóra villamos energiát fog termelni.

Hirdetés

A kutatók azt tervezik, hogy egy gát helyszínét gyakorlatilag egy hatalmas 3D-nyomtatási projektté alakítják, és a folyamat minden egyes lépésénél kihagyják a humán munkaerőt, és a projekt teljesen robotizált lesz.

A "gátnyomtatás" során gépek szállítják majd az építőanyagokat a munkaterületre - állítják, hogy pontosan a szükséges helyre, kiküszöbölve az emberi hibákat -, majd autonóm buldózerek, burkolók és hengerek rétegről rétegre formálják meg a gátat. A hengereken elhelyezett érzékelők tájékoztatják majd a mesterséges intelligencia (MI) rendszerét az egyes 3D-nyomtatott rétegek szilárdságáról és stabilitásáról, amíg a gát el nem éri az 180 méteres magasságot.

A legnagyobb létező 3D-nyomtatott szerkezetek körülbelül 6 méter magasak, de a 3D-nyomtatott projektek száma és alkalmazási területe is egyre bővül. Már építettek 500 méter hosszú támfalat Kínában, lakóházakat és irodaházakat szerte a világon, az amerikai hadsereg pedig laktanyákat tervez építeni a texasi Fort Blissben 3D-nyomtatással.

Liu Tianyun, a tanulmány vezető szerzője szerint a kínai gátépítés helyszínén a robotizált szerelőszalagot és a 3D-nyomtatást egy a központi MI-rendszer tartja működésben, miközben kiküszöböli az emberi biztonsági aggályokat és az emberi hibákat a folyamatból. Ez szavatolhatja az anyagok hatékony szállítását és a gát egyes rétegeinek vonalban és szinten tartásához szükséges pontosságot. Ha Kína két év alatt véghez tudja vinni ezt a bravúrt egy robotflottát irányító mesterséges intelligencia rendszer vezetésével, akkor ez új korszakot nyithat az építóiparban.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.