Hirdetés
. Hirdetés

Korlátlan adatforgalomra vágynak a mobilosok

|

Az Oracle beszámolt ?Hív a jövő ? A mobil kommunikációban rejlő lehetőségek? című felmérésének eredményeiről. Az összesen 3000 mobiltelefon-felhasználó bevonásával készült nemzetközi kutatás a résztvevők mobiltelefon-használati szokásait és mobiltelefonokkal kapcsolatos megítélését, új technológiákkal (így például mobiltelefonos alkalmazásokkal és a telefonra küldött hirdetésekkel) szembeni nyitottságát, valamint a legújabb generációs mobil kommunikációval kapcsolatos elvárásait vizsgálta.

Hirdetés

Az OpenWorldön ismertetett kutatásban résztvevők többsége jelezte: elégedett, de adott esetben váltana. Noha az előfizetők 82 százaléka meg van elégedve jelenlegi szolgáltatójával, a mobilpiacon komoly verseny várható: a felhasználók 77 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kedvezőbb ár esetén hajlandó lenne szolgáltatót váltani. Emellett 83 százalékuk nem zárkózott el a hagyományostól eltérő távközlési szolgáltatóktól - így például a Sonytól vagy a Facebooktól - sem, amennyiben azok a megszokotthoz hasonló minőségű és árú szolgáltatásokat kínálnak.

A felmérés megállapította, hogy a fogyasztók korlátlan adatforgalomra vágynak. Míg egyre több mobiltelefon-társaság kínál különböző felhasználható adatmennyiségeket tartalmazó konstrukciókat, az előfizetők még mindig a korlátlan adatforgalmat részesítik előnyben, és hajlandók megfizetni. A megkérdezettek 61 százaléka a korlátlan adatforgalomért 7 százalékkal, 59 százalékuk a korlátlan SMS-ezésért pedig 5 százalékkal fizetne többet.

A felhasználók szerint a mobil technológia meghatározó szerephez jut a jövőben. A mobiltelefon öt éven belül a válaszadók 54 százaléka szerint a GPS-készüléket, 31 százaléka szerint a hitelkártyát, 24 százaléka szerint pedig a kocsikulcsot is fel fogja váltani. A mobiltelefon lehetséges jövőbeli felhasználási területei között említették még a videochatet, a fizetett tartalmak több képernyős megjelenítését, az internetes információk vonalkód segítségével történő elérését, valamint a háztartási energiafelhasználás nyomon követését.

Érdekes megállapítás a felmérésben az is, hogy a szolgáltatók új bevételi lehetőségekkel számolhatnak. A felhasználók 64 százaléka kész hirdetéseket fogadni telefonján árkedvezményekért vagy extra szolgáltatásokért cserébe. Az új bevételi forrást elsősorban a fiatalabb korosztály jelenti, hiszen a 18 és 33 év közötti előfizetők háromszor akkora valószínűséggel használják telefonjukat szórakozásra és kétszer akkora valószínűséggel személyi számítógépként, mint a 46 és 64 év közöttiek.

Az Oracle felmérése arra is rivilágít, hogy a szolgáltatóknak megoldást kell találniuk az adatvédelmi problémákra. Számos felhasználó a személyes adataival kapcsolatos aggályok miatt nem aknázza ki a mobiltelefonos alkalmazások és tartalmak egyre szélesebb köre által nyújtott előnyöket. A megkérdezettek mindössze egyharmada lenne hajlandó helyfüggő hirdetéseket fogadni telefonján, a többi válaszadó adatvédelmi okokra hivatkozva elutasította ezt a lehetőséget.

?A tanulmányból kiderül, hogy noha a felhasználók nyitottak az újabb és újabb technológiákra, a szolgáltató kiválasztása és a szolgáltató iránti hűség szempontjából még mindig az ár és a megbízhatóság a meghatározó. Az új, innovatív tartalmak és a legkorszerűbb alkalmazások mellett a szolgáltatóknak arra is figyelniük kell, hogy az alapvető funkciók mint például a szolgáltatások aktiválása, biztosítása és kiszámlázása zökkenőmentesen, hibátlanul és kellő gyorsasággal történjen" - foglalja össze Bhaskar Gorti, az Oracle Communications első alelnöke és ügyvezetője.

A tanulmány teljes szövege, amely kitér a mobiltelefon-használati és -vásárlási szokásokra, a szolgáltatóváltás indokaira, a csomagban értékesített szolgáltatások iránti keresletre, valamint a világ különböző térségei közötti legfontosabb különbségekre is, az alábbi címen érhető el: http://bit.ly/bdXnL1


Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.