Hirdetés

Magyar siker a Google pályázaton

|

47 ország indulói közül az első három között végzett egy magyar csapat.

Hirdetés

A Google által meghirdetett Online Marketing Challenge-en résztvevő diákok 200 dolláros Adwords kuponok segítségével szervezhették meg egy szabadon választott kisvállalkozás online kampányát. A sikeres hazai csapat által kiszemelt számítógép kölcsönző és használtgép értékesítő cég - a PCRent.hu - oldalaira irányított felhasználók milliós üzletet hoztak a mintegy 22 000 forintnyi marketing kampány hatására.

Az összetett verseny győztese a Nyugat-Ausztráliai Egyetem csapata lett, akik egy perth-i falmászó terem, a Hangout kampányát vitték sikerre.

Az európai, közel-keleti és afrikai régióban a Berni Egyetem fiataljai teljesítettek a legjobban, akik egy svájci utazási iroda, az Aaretal Reisen netes forgalmát lendítették fel.

Az amerikai régi győztese a Pennsylvaniai Állami Egyetem hallgatói voltak, akik egy Pennsylvaniával foglalkozó turisztikai oldalra csábították a látogatókat.

A Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának csapatát oktatójuk Demjanovich Nebojsa segítette, aki kérdésünkre elmondta, hogy a sikert annak tulajdonítja, hogy a csapat tagjai számára nem volt ismeretlen az online marketing terület, hiszen a diákok ilyen irányú tudásukat az iskolában - Magyarországon egyedülálló módon - mind elméleti, mind gyakorlati képzésben alapozhatják meg.



Peresztegi Zoltán a Google magyarországi képviselője szerint a verseny bebizonyította, hogy a keresőmarketing területén nem feltétlenül a befektethető pénzösszegektől, a cégmérettől, vagy a bejáratott brandektől függ a siker, hanem a relevanciától és a hozzáértő hirdetésmenedzseléstől. Az interneten azonnal ellenőrizhető kampányok sikerét mutatja, hogy a versenyben befektetett összeg sokszorosát hozta vissza a jól tervezett AdWords kampány.

Lee Hunter, a Google Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős termékmenedzsere elmondta: "A korábbi években a világ számos részén tanuló diákoktól hallottunk olyan véleményeket, hogy milyen hasznos lenne, ha egy gyakorlati tapasztalatokat nyújtó marketingversenyen próbálhatnák ki az elméletben megtanultakat - azért hoztuk létre az Online Marketing Challenge-et, hogy kitöltsük ezt a tátongó űrt. Eredetileg úgy terveztük, hogy körülbelül 200 csapat fog részt venni a versenyen, ehhez képest nagyon meglepődtünk, amikor kiderült, hogy 47 ország 1650 csapatának mintegy 8500 diákja fog megküzdeni egymással. Az a tény, hogy a csapatok többsége jelentősen fel tudta lendíteni egy helyi kisvállalkozás internetes látogatottságát mindössze három hét alatt, azt mutatja, hogy az AdWords különösen hasznos lehet a világ bármely részén működő, milliós marketingbüdzsével nem rendelkező vállalkozásoknak."

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.