Hirdetés

Mobilhirdetések a marketingstratégiában

|

Az eMarketer előrejelzése szerint az idén nyolcvan százalékkal nőhet a mobilhirdetési piac. Az okostelefonok és táblagépek elterjedésével egyre kifinomultabb marketingmegoldások jelennek meg; a hirdetők komoly fantáziát látnak a HTML5 és mobilvideo-hirdetésekben.

mobilhirdetés
A mobilhirdetési piac rendkívül gyors ütemben növekszik. Az internetes piacelemzések készítésével foglalkozó e-Marketer tanulmánya szerint a szegmens 2012-ben nyolcvanszázalékos növekedés mellett 2,6 milliárd dollárt termelhet; a Mojiva mobilhirdetési platform havi 45–60 milliárd hirdetésletöltést regisztrál, az inMobi globális hálózatán belül 2011-ben 488 százalékkal több reklámot néztek meg az okostelefon-felhasználók, mint az azt megelőző évben.

Joggal merülhet fel a kérdés: mi okozza ezt az óriási növekedést? Elsősorban az, hogy a (fizetőképes) kereslettel bíró fejlett piacokon hatalmas mértékben nőtt az okostelefon- és tabletpenetráció. A Google legújabb felmérése szerint az Egyesült Királyságban a lakosság 45, az Egyesült Államokban és Franciaországban 38, Németországban 23, Japánban pedig 17 százaléka rendelkezik okostelefonnal. A Pew Research Center kutatócég Internet and American Life Project című tanulmánya szerint 2011 decembere és 2012 januárja között – egyetlen hónap alatt – 10-ről 19 százalékra nőtt azoknak a felnőtt amerikainak a száma, akik táblagépet használnak.

Márpedig aki okostelefont vagy tabletet használ, az internetezik és alkalmazásokat is futtat. A Google februárban megjelent felmérése rámutat: az amerikai felhasználók kétharmada napi rendszerességgel mobilinternetezik; az Apple App Store és a Google Android alkalmazás-áruháza pedig tömve van több százezer, mindenféle rendű és rangú applikációval.

Hirdetés

Alakulófélben lévő ígéretes piac

Az okostelefonok és táblagépek az elmúlt években új, hatalmas üzleti lehetőségekkel kecsegtető kategóriát teremtettek a felhasználói számítástechnikában, ennek ellenére a mobilhirdetési és marketingpiac egyelőre még nem tudta kinőni gyermekbetegségeit. Az ökoszisztéma túlságosan diverzifikált ahhoz, hogy vonzó, könnyen használható platformot jelentsen a hirdetők számára; a többcsatornás – a hagyományos marketingeszközök mellett az internetes és mobilmegoldások előnyeit is kiaknázni próbáló – kampányok megtervezése és menedzselése nemcsak a cégek, hanem az ügynökségek és a tartalomszolgáltatók számára is nehéz feladat. Ráadásul a mobilhirdetési piacon egyelőre hatalmas a túlkínálat – ami alaposan lenyomja a CPM- (Cost Per Mile – 1000 megtekintés utáni hirdetési költség) tarifákat.

A felmérések azt mutatják, hogy a kiadók, a szolgáltatók és a jelentős marketingpotenciált képviselő nagyvállalatok az említett nehézségek ellenére is komoly lehetőségeket látnak a mobilhirdetésekben. A szegmens szereplői jelenleg három fő területre – a HTML5 technológiára, a mobilvideókra és az M-Commerce-re – fókuszálnak.

A mobilinternet Szent Grálja

Hirdetés

A szakemberek és a hirdetők jelentős része az egységes internetes és mobilmegjelenést lehetővé tevő, kifinomult rich media megoldásokat kínáló HTML5 szabványban látja az új generációs hirdetési megoldások legfontosabb platformját és eszközét. A rendszer fontos előnyei közé tartozik, hogy operációs rendszertől független, mégis, a mobilalkalmazásokhoz hasonlóan, sokrétű és minőségi tartalmak – köztük reklámkampányok, hirdetési megoldások – kifejlesztését teszi lehetővé.

A rich media szolgáltatók olyan rendszerek létrehozásán dolgoznak, amelyek egyszerűbbé teszik a mobilinternetes kampányok kidolgozását és hatékony fogyasztói elérést szavatolnak. A HTML5 technológia nemcsak mutatós termékvideók és filmelőzetesek készítését teszi lehetővé; a szabvány az üzleti felhasználókat célzó B2B-gyártók és szolgáltatók számára is komoly lehetőségeket tartogat. A HTML5-kampányok készítésében jártas marketingcégek hatékony segítséget nyújthatnak a reklámozóknak abban, hogy modern hirdetési és kommunikációs eszközökkel – köztük platformfüggetlen mikroszájtokkal, webinárokkal és más tartalomszolgáltatásra épülő alkalmazásokkal – szólítsák és hódítsák meg ügyfeleiket.

Kiteszik a kirakatba

A mobilmarketing legfontosabb felületét ma a különféle videohirdetések jelentik. Az eMarketer felmérése szerint a cégek az idén 122 százalékkal többet (közel 151,5 millió dollárt) költenek mobilvideós reklámokra, mint 2011-ben. A szolgáltatók és a hirdetők egyre jobban megismerik a mozgóképes reklámozás lehetőségeit és korlátait: mind fontosabbá válik, hogy a tartalomhoz illeszkedő üzeneteket fogalmazzanak meg, és ne rontsák, hanem – ha lehet – inkább fokozzák a felhasználói élményt.

Hirdetés

Ahogy a televíziós hirdetésekben, úgy ebben a szegmensben is kiemelt szerepet kap a „releváns termékelhelyezés”. A szakemberek lassan megtanulják, hogyan hozzák szinkronba az applikációk adta felhasználói élményt megbízóik igényeivel: a játékok esetében például az alkalmazások előtt futó (pre-roll) videók helyett egyre inkább az egyes játékszinteket összekötő töltővideók helyére kerülnek a hirdetések.

Az „itt és most” élménye

A Forrester felmérése szerint az elektronikus kereskedelemben (e-Commerce) egyre fontosabb szerephez jut az okos eszközökön keresztüli értékesítés. A mobilkereskedelem (M-Commerce) évről évre stabilan növekvő bevételeket termel: az idei évben tízmilliárd dolláros piaci szegmenssé nőheti ki magát.

Az elektronikus könyv- és lapkiadással foglalkozó Texterity 2011-es kutatása szerint a mobilmagazinok olvasóinak 66 százaléka kattintott az okostelefonos és táblagépes magazinokban megjelenő hirdetésekre; 40 százalékuk pedig vásárolt is valamit az alkalmazásokon vagy a forgalmazók weboldalain, webáruházain és katalógusain keresztül.

Hirdetés

A szakemberek szerint a táblagépek elterjedésével rohamosan nőhet az alkalmazásokon belüli értékesítések száma. A nagyobb képernyő ugyanis egyszerűbbé teszi a fizetési tranzakciók lebonyolítását – például a hitelkártya-információk bepötyögését –; a mobilértékesítés pedig igen vonzó „itt és most” vásárlási élményt nyújt a felhasználók számára.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.