Hirdetés
. Hirdetés

Mobilreklám: az SMS a nyerő

|

Egy kutatás szerint 78 millió amerikai felhasználó kapott reklámot a mobiltelefonjára 2007 negyedik negyedévében.

Hirdetés

Az adat a GFK/NOP Research piackutató vállalat nemrég közzétett felméréséből derül ki, melyet a Limbo mobilos tartalomszolgáltató megbízásából végzett 1000 felnőtt részvételével az USA-ban.

A kutatás rámutat, hogy a mobilos reklámlehetőségek közül a szöveges üzenetküldés (Short Message Service) a leghatékonyabb módszer az ügyfelek elérésére. Az amerikai mobiltelefon-tulajdonos 56 százaléka, azaz összesen 141 millió ügyfél használja az SMS szolgáltatást, amely tehát a legnépszerűbb a hangátvitelt nem igénylő kommunikációs szolgáltatások között. Ezzel szemben a mobil internetet csupán 67 millióan használják, ami azt jelenti, hogy az sms elérése duplája az internetének a mobilos reklámozás terén. Mobiltévés ajánlatokat pedig a felhasználóknak csupán tíz százaléka néz.

A felmérésből az is kiderül, hogy az előző negyedévben minden harmadik mobilfelhasználó kapott reklámot a mobiljára valamilyen formában, legtöbbjük SMS-ben érkezett. A márkafelismerés erős a mobilos reklámok esetében: a megkérdezettek egyharmada meg tudta nevezni, mely márka relámját látta. A nők 41%-a, a férfiaknak csupán 27 százaléka tudta pontosan megnevezni a hirdető(ke)t.

Nem az sms az egyetlen mobilos reklámozási módszer. A Microsoft a múlt hónapban kezdte hirdetésekkel bombázni az MSN Mobile ügyfeleit a plusz bevétel reményében. Bannerekkel és szöveges reklámokkal találkozik, aki mobil- vagy okostelefon böngészőjében látogat el a Microsoft MSN Mobile weboldalára. Szeptemberben pedig a Google mutatta be az AdSense for Mobile-t, melynek segítségével a mobil webes tartalomhoz kapcsolódó hirdetéseket lehet elhelyezni. Az AdSense használónak a kattintások után jár a bevétel.

Míg néhányan szkeptikusak a mobil reklámozás jövőjét illetően, az USA-ban a mobilos hirdetésekből származó bevétel 421 millió dollár volt tavaly. Az eMarketer piackutató cég szerint 2011-re ez az összeg a várakozások szerint csak az USA-ban közel ötmilliárd dollárra fog emelkedni, világszinten pedig összesen 11,3 milliárd dollárt fog kitenni.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.