Nyerésre áll a Facebook az álhírek elleni harcban

|

Az álhírekkel kapcsolatos interakciók száma 65 százalékkal csökkent.

Hirdetés

A New York University, a Microsoft Research és a Standford University közös kutatása szerint a Facebook "fake news" problémája lényegesen enyhült, amióta a 2016-os amerikai elnökválasztás után a közösségi hálózat harcot indított az álhírek ellen.

A fontos kutatás célja az volt, hogy megmérjék az álhírek forgalmát a Facebookon és a Twitteren. 570 olyan webhely anyagát vizsgálták, amelyet a témával foglalkozó szervezetek álhírforrásként minősítettek.

A kutatócsoport mérte, hogy ezek a hírek milyen mennyiségben jelennek meg a Facbookon, illetve a Twitteren, és havi kimutatást készített a terjedés mértékéről.

Mindehhez olyan eszközöket használtak, mint például a BuzzSumo, amely egy, a közösségi hálózaton megosztott tartalmakkal kapcsolatos interakciók számát nyilvántartó adatbázis.

A kutatás az álhírek forgalmának 65 százalékos csökkenését mérte az elmúlt három év időszakában, ami persze még mindig elmarad az ideális száz százaléktól, de azt mutatja, hogy a Facebook álhírdetektáló algoritmusa működik, és a cég tényleg komolyan veszi az álhírek visszaszorítását.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.