Hirdetés

Obama nyeri a közösségi kampányháborút

|

A Google felmérése szerint a megkérdezettek 64 százaléka úgy látja, hogy Obama elnök ügyesebben használja fel kampányában a közösségi médiaeszközöket, mint ellenfele, a republikánus Mitt Romney.

A Google szeptember 21-én készíttetett felmérése szerint a szavazók úgy gondolják, hogy Barack Obama, a jelenleg regnáló amerikai elnök sokkal hatékonyabban kamatoztatja a közösségi médiaeszközök előnyeit az elnökválasztási kampány során, mint republikánus kihívója, Mitt Romney kormányzó.

A felmérésben résztvevő 2500 amerikai internetfelhasználó 64 százaléka szerint Obama, 35,8 százalékuk szerint pedig Romney stábja az ügyesebb, ha a social megoldások politikai felhasználásáról van szó. „Ha csak ennek a felmérésnek az eredményeit nézzük, és ez alapján próbáljuk megítélni, melyik jelöltnek van nagyobb esélye, elismertsége és támogatottsága, egyértelműen Obama látszik a befutónak” – elemezte a közvélemény-kutatás eredményét Glenn Livingston, a felmérést készítő UnlimitedTrafficMachine.com vezérigazgatója, aki „nagyon szórakoztatónak és tanulságosnak” találta a felmérést.

Hirdetés

Az egymilliárd felhasználó elnöke

Obama és Romney stábja egyaránt nagy hangsúlyt fektet az olyan közösségi oldalak használatára, mint a Twitter, a Facebook vagy a Google+; elsődleges céljuk, hogy megszólítsák és szavazásra buzdítsák a potenciális voksolókat.

Az online médiaeszközöket már a 2008-as választási versenyben is bevetették a jelöltek: főként információszerzésre és véleményük, érveik artikulálására használták a népszerű online hálózatokat. Obama már akkor is nagyon ügyesen élt a webes eszközök lehetőségeivel - megválasztását követően egy ideig a történelem első „webkettes elnökeként” is emlegették.

Hirdetés

Az idei megmérettetésben még fontosabb szerephez jutnak a social megoldások. Nem csoda, hiszen – ahogy arra a szakemberek is felhívták a figyelmet – a közösségi oldalak látogatottsága időközben megsokszorozódott.

A Facebooknak például 2008-ban még „csak” havi százmillió regisztráltja volt, mára viszont már egymilliárdnál is többen használják világszerte. Az oldal a kampány fontos – és megkerülhetetlen – elemévé vált: annál is inkább, mivel hódítanak az internetezésre és közösségi alkalmazások használatára is alkalmas okostelefonok és táblagépek; a kütyüket nem csak otthon, de a munkahelyükön is aktívan használjuk.

Azt csiripelik...

Hirdetés

Persze nem a Facebook az egyetlen közösségi oldal, amely fontos szerepet játszik a választási kampányban. Mára a Twitter is „politikai tényezővé” vált – ahogy azt Obama és Romney múltheti televíziós vitája is bizonyítja. Az esemény kilencven perc alatt 10,3 millió posztot generált a madárkás oldalon, és ezzel az amerikai politika történetének legtöbbet tweetelt eseményévé vált.

Mindez pedig azt mutatja, hogy a közösségi eszközök használata jelentős előnyt jelenthet a jelöltek számára a Fehér Házért folytatott küzdelemben.

A fiatalabbak is megszólíthatók

Hirdetés

„Nagyon fontosnak tartom, hogy a [közösségi média révén] a fiatalabb, szélesebb rétegek is elérhetők – nyilatkozta amarikai testvérlapunknak, a Computerworld.com-nak Zeus Kerravala, a ZK Research elemzője. – Abból amit eddig láttam, úgy tűnik, Obama nagyon jól használja a közösségi médiát.”

Kerravala szerint az elnök és stábja a social networking bevetésével a fiatalabb és hagyományosan passzívabb szavazókat is az urnákhoz csábíthatja. „Olyan demográfiai rétegek tagjait is elérhetik, akik normális esetben nem szavaznának – mondta az elemző. – Azt hiszem, ez kulcsfontosságú lehet, hiszen az emberek szívesebben mennek el szavazni, ha a közösségi médiának köszönhetően maguk is aktívan kifejthetik a véleményüket.”

 

Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.